Førjulsquiz
En eller annen sa at det er ikke den ting dette forumet ikke vet. Det tar jeg som en utfordring
. Det er nemlig ting dette forumet ikke vet - jeg er en av dem og kanskje jeg ikke har svar på disse spørsmålene. Hvem vet? :stir
Jeg tenker at ti spørmsål holder. Vinneren får heder og ære og sin lønn i himmelen :up:
1) En svensk flyplass skiftet ICAO-kode etter årtusenskiftet: Hvilken? Hva var koden før? Hva er koden nå?
2) Hvor het Norges første internasjonale flyselskap?
3) Fire spørsmål her: Hvem (navn, nummer eller grad - her kan jeg bløffe til ville h*lvete)? Hva (flytype)? Hvor (banalt)? Når (også banalt)?
4) I 1946 ble tre tri-partite flyselskaper opprettet. Hvilke? Og hvilke tre land representerte selskapene? Navnene på landene i 1946, ikke i dag.
5) Eksisterer noen av selskapene eller datterselskapene i dag? Hvilke?
6) Hva og hvor er dette?
7) Nordisk luftfart - forklar?
8) Hvem har flydd ruter fra Stafsberget?
9) Hvem? Hva? Hvor? Og gjerne når og hvorfor full flagging.
10) Hvor er dette mon tro?
En eller annen sa at det er ikke den ting dette forumet ikke vet. Det tar jeg som en utfordring

Jeg tenker at ti spørmsål holder. Vinneren får heder og ære og sin lønn i himmelen :up:
1) En svensk flyplass skiftet ICAO-kode etter årtusenskiftet: Hvilken? Hva var koden før? Hva er koden nå?
2) Hvor het Norges første internasjonale flyselskap?
3) Fire spørsmål her: Hvem (navn, nummer eller grad - her kan jeg bløffe til ville h*lvete)? Hva (flytype)? Hvor (banalt)? Når (også banalt)?

4) I 1946 ble tre tri-partite flyselskaper opprettet. Hvilke? Og hvilke tre land representerte selskapene? Navnene på landene i 1946, ikke i dag.
5) Eksisterer noen av selskapene eller datterselskapene i dag? Hvilke?
6) Hva og hvor er dette?

7) Nordisk luftfart - forklar?

8) Hvem har flydd ruter fra Stafsberget?
9) Hvem? Hva? Hvor? Og gjerne når og hvorfor full flagging.

10) Hvor er dette mon tro?