Foreslår å døpe om Bergen Lufthavn Flesland til Edvard Grieg lufthavn

Re: Foreslår å døpe om Bergen Lufthavn Flesland til Edvard Grieg lufthavn

Og ingen av de trekker flere reisende fordi de har det navnet. Du kjøper en billett til New York eller Paris og ferdig med det.

Ja, i tillegg så lager jo flyselskaper navn på flyplasseer om de ikke liker navnet som er gitt.

Tilbake til Trude Drevland: Dette er sakset fra hennes egen Facebookprofil i dag:

Kan jeg si det en gang for alle;Jeg kommer ikke til å bruke krefter på nytt navn på Flesland. Jeg kom med innspillet for 3 år siden i en diskusjon rundt flere forslag om å skape mer oppmerksomhet om byen vår. dette var noe jeg nevnte som en av flere muligheter. La det nå være med tanken. La den ligge (...)

Ble ikke Bardufoss omdøpt til Snowman, eller hva ble det til?

JFK?
[ti karakterer]

Det rare er at i Roma brukes som oftest Fiumucino-navnet paa Leonardo da Vinci flyplassen. Da Vinci er saerdeles verdensberoemt, men gammel vane er vond aa vende, tenker jeg. I Paris brukes ofte Roissy istedenfor Charles de Gaulle, mens alle utenfor Frankrike sier Charles de Gaulle.

Om Gardermoen skulle kalles Edvard Munch eller Henrik Ibsen Lufthavn vil nok mange si Gardermoen allikevel.

Noen nevnte tyske flyplasser her. Flere av dem er oppkalt etter kjente personer, men de brukes i liten grad. Jeg tror ikke saa mange er klar over at Tegel ogsaa heter Otto Lilienthal eller at Koeln/Bonn ogsaa heter Konrad Adenhauer.

Og flyplassen i München bærer også navnet til Franz Josef Strauss.

TRD er jo praktisk talt plassert i tettstedet Hell utenfor Stjørdal da så da blir det:
Trondheim / Hell International Airport TRD

Og dermed var vel også det internasjonale slagordet enkelt for TRD "Go to ...."

TRD er jo praktisk talt plassert i tettstedet Hell utenfor Stjørdal da så da blir det:
Trondheim / Hell International Airport TRD

Eller på nynorsk: Helvetesplassen

BF:cool2

Back