For tredje måned på rad opplever Ryanair en tilbakegang i passasjertrafikken.

Re: For tredje måned på rad opplever Ryanair en tilbakegang i passasjertrafikken.

Dette kan vel kanskje forklares med at Ryanair har satt flere fly på bakken i denne perioden enn de hadde samme periode året før?

På en annen side så var jo påsken i mars i år, mens den var i april i 2012, noe som burde gitt noen flere passasjerer.

Re: For tredje måned på rad opplever Ryanair en tilbakegang i passasjertrafikken.

<mod>
Det er ryddet. Deretter holder vi oss til saken her...
</mod>

Hvis jeg skal få komme med en antagelse, vil jeg tro at Ryanair ikke teller passasjerer.

All den tid de fra tid til annen selger billetter til en pris som helt klart er lavere enn utgiftene med å ha dem ombord (jeg tenker på kampanjene de har av og til med billetter til f.eks. 78,- , taxes og de fleste gebyr inkludert), spiller det liten rolle om flyene er fulle av folk som "ikke betaler for seg".

Det er nok hvor mange penger som tjenes som er det viktigste.

Hvis jeg skal få komme med en antagelse, vil jeg tro at Ryanair ikke teller passasjerer.

Men det er kanskje noen som teller for dem?

Men det er kanskje noen som teller for dem?

Hvilken politiker eller VG-journalist har ikke verden gått tapt!

Men til ære for deg, og andre som ønsker å misforstå så skal jeg utdype hva jeg tror, ikke hva jeg vet:

Selvfølgelig har Ryanair også statistikk på hvor mange passasjerer de har, ikke minst hvor mange på de forskjellige ruter. Da ser de jo hvor de tjener mest penger, og hvilke ruter som går dårlig.

Men det er ikke på den måten de måler sin suksess til syvende og sist, da er det bunnlinjen i regnskapet som teller.

Og det tror jeg faktisk gjelder de fleste andre flyselskap også.

Av reisene jeg har booket fremover er 7 med SAS mens kun 1 er med Ryanair. Ikke det at jeg er en veldig gjennomsnittlig forbruker, men det er jo en del av forklaringen. ;)

En annen grunn kan jo være ar de har innført sån at man må skrive inn en kode før man får booke... Det er så irriterende at jeg nesten har sluttet å se etter biletter ho FR...

Når man parkerer nesten halve flåten for vinteren, kan man ikke forvente vekst ....

Jeg vet ikke om dette kan vaere en tegn til glede. Jeg faktisk tviler.

FR har parkert mange mange fly for vinter, uten at en fly ble tatt ut for heile tida. Man har rotert gjennom flaten og gjort winter-maintenance i beste stil. Dette vil gi FR mulighet a komme opp til vannvittig höye utilization-rates i sommer.

Samme ting med piloter. Siden man ikke flyr sa mange i vinter, kan de "brenne" sine timer i sommer, hvor det er mest lönnsomt for FR...

Sa faktisk er denne kalkulert tilbake-gang bare grunnlag for nytt vekst i sommer!

Etter at FR i fjor parkerte en vesentlig del av flåten for vinteren, har de sikkert sett på hvor mye de tjente på det og redusert den opperative delen av flåten enda mer denne vinteren.

De 'tjener' ingenting på det, men de har sikkert vurdert vurdert alternativene og funnet at de taper mindre på å gjøre det slik enn å holde flere fly i trafikk.

Back