FOR en logojet!

Fantastisk å få se den der da! ikke at jeg er norn Pokemon-fan, men det er nå slikt som gjør det gøy å vente på hvilket fly som kommer

haha, ja herlig. nei jeg synes det er veldig artig at man gjør sånt, men hvis spørsmålet er om hvorvidt det er fagert eller ei, så må jeg tenke meg om før jeg sier "lækkert"...

Pokemon har da vært tema for mange fly hos NH oppigjennom årene. Tøft å ta sats, akkurat som ymse julenissefly og barne-flyene til BU.

-A

Og her er en eldre versjon som jeg knipset på Haneda i 2002.
Japanerne elsker jo slikt, og akkurat disse synes jeg og er litt artige ;)

Attachments

• NH_B744_pokemon.jpg
    NH_B744_pokemon.jpg
    239.5 KB · Views: 966
ANA gjør det for å glede barna.. :)

Da er det jammen ganske mange 'barn' her på forumet, siden der så mange som liker disse Japanske Poke-man flyene. Jeg liker dem ikke, akkurat som Disney flyene. Alle disse One-offs, spesial farger, er jeg stort sett ikke noe begeistret for (der er noen få untak).

Jeg lurer på om det "plager" piloten å sette seg bak spakene på en slik derkorert maskin? Litt klovnefølelse? :)

Uten å slå alle over en kam, så er mitt inntrykk at mange fra f.eks Japan, Korea og Taiwan er forholdsvis barnslige etter skandinavisk målestokk, så en skal ikke se bort fra at flere enn barna gleder seg over disse flyene, kanskje også pilotene.

Men ser nå at det faktisk ikke har winglets!? trodde virkelig at alle -400 hadde dette med, jeg... hva er forklaringen? for lite penger? :P

Jeg så en ANA 747 i dette dekoret for første gang i 1993 ... Så det har åpenbart vært populært lenge!

Har sett disse før, har hatt dem som trafikk i flightsimulator også :D

En god ting med sånt er jo at alle barn vil fly med ANA, og det er vell ikke få barn i Japan... En annen ting er at de blir sett og det er jo reklame i seg selv :p

Nå er det tegneseriefigurer overalt i Japan. Masse på reklamer og på tog og busser og selvfølgelig også på fly.

Back