Folkeskikk i security på OSL

Hpkris

Front section flyer
Folkeskikk i security på OSL

Lurer seriøst på hvor han som stod i fastracken i går (onsdag) har fått sin oppdragelse fra. Når kona skulle passere ble hu kommandert ut-ut-ut 3 ganger. Hadde han vært litt lur og brukt det lille han hadde å tenke med så hadde han vel muligens sett at fruen ikke er hvit, ei heller norsk men Thai. Hu prøvde å fortelle han at hu ikke skjønte, men han bare fortsatte på norsk.
OSL skuffer aldri når det gjelder de som er annsatt i sikkerhetskontrollen skjønner jeg....
Som kona sa fritt oversatt, What was that for an idiot, to treat me like shit....
Flott at andre ser sånn på sikkerhetskontrollen på OSL gett....:headbang:headbang:headbang
 
Re: Folkeskikk i security på OSL

Hvis det er snakk om en litt eldre kar, kvitt hår og ca 180-185 høy, så har jeg møtt han et par ganger, og kan bare si at han overhodet ikke er mye samarbeidsvillig.

-A
 
Re: Folkeskikk i security på OSL

Da bør man kanskje sende en skriftlig klage til OSL i etterkant Hpkris, det er helt uakseptabelt å oppføre seg på den måten.
 
Re: Folkeskikk i security på OSL

Hadde samme opplevelse i fasttracken i dag med en mann forran meg som tydelig ikke var norsk. Den svenske g4svakta spurte han masse ganger på svensk om han hadde toalettsaker med seg og nærmest ristet bagen for å få han til å skjønne.
Hun hadde en skikkelig frekk, ufyselig tone.
 
Re: Folkeskikk i security på OSL

Eldre kar, hvitt hår ca 180. Han har jeg møtt på et par ganger. Han er så muggen og frekk atte hjelp. Slår aldri feil.
 
Re: Folkeskikk i security på OSL

Han var ikke eldre, kan tenke meg litt sånn i begynnelsen av 30 åra. Men det hele bunner ut i bruk av sunn fornuft, noe enkelte der ikke har.
 
Re: Folkeskikk i security på OSL

Ville sendt klage til OSL, og sansynligvis flyselskapet ditt( fasttrack blir jo et Premium produkt levert av OSL, og når kvaliteten er dritt så ser det dårlig ut for selskapet som tilbyr det som en fordel).

Men folkeskikk i servicenæring i Norge er jo generelt en fraværende greie.
 
Re: Folkeskikk i security på OSL

Ville sendt klage til OSL, og sansynligvis flyselskapet ditt( fasttrack blir jo et Premium produkt levert av OSL, og når kvaliteten er dritt så ser det dårlig ut for selskapet som tilbyr det som en fordel).

Men folkeskikk i servicenæring i Norge er jo generelt en fraværende greie.

Om jeg gjetter rett så er selskapet som Hpkris sin kone fløy med nok et selskap som er godt klar over at fast track på OSL er et produkt med mer enn nok problemer.

-A
 
Re: Folkeskikk i security på OSL

Ikke første gangen slikt skjer i FastTrack på OSL. Her om dagen skulle jeg passere gjennom, hadde sjekket inn via web mot EB-kortet. Han dro kortet gjennom leseren, tydelig feil vei. :) ga meg kortet tilbake og sa: "Du har ikke billett, du skal ikke gjennom her." Dette er IKKE samme fyr som beskrives i tidligere poster.
Premium-produkt..? Tja.... :)
 
Re: Folkeskikk i security på OSL

Ikke første gangen slikt skjer i FastTrack på OSL. Her om dagen skulle jeg passere gjennom, hadde sjekket inn via web mot EB-kortet. Han dro kortet gjennom leseren, tydelig feil vei. :) ga meg kortet tilbake og sa: "Du har ikke billett, du skal ikke gjennom her." Dette er IKKE samme fyr som beskrives i tidligere poster.
Premium-produkt..? Tja.... :)


Fast track skal teoretisk være et premiumprodukt. At gjennomføringen er elendig og det føels som et ryanair produkt er en annen sak :P
 
Re: Folkeskikk i security på OSL

Så mye som jeg sterkt misliker OSL, så brukte jeg Fastrack på mandag da jeg måtte via der. Jeg var på en SAS Go billett, men har jo da da UA*G. Spurte pent om det gjelder for gullmedlemmer også. Ja så klart sa fyren som lot meg gå gjennom.
Selvfølgelig fikk alle flaskene mine fra Polen Duty Free markert med extra kontroll. De var høflige og alt gikk så fint. Med litt humor så fikk jeg alle de 3 som sjekket til å le ;)
Tror jeg traff på han der dere snakke om, men kanskje jeg hadde bare flaks!
 
Re: Folkeskikk i security på OSL

Send en klage til OSL, dette er ikke akseptabel oppførsel.

Ville sendt klage til OSL, og sansynligvis flyselskapet ditt( fasttrack blir jo et Premium produkt levert av OSL, og når kvaliteten er dritt så ser det dårlig ut for selskapet som tilbyr det som en fordel).

Men folkeskikk i servicenæring i Norge er jo generelt en fraværende greie.

Om jeg gjetter rett så er selskapet som Hpkris sin kone fløy med nok et selskap som er godt klar over at fast track på OSL er et produkt med mer enn nok problemer.

-A

Takker for tilbake mld, skal vurdere hva jeg gjør med saken, skal bare komme i vater etter hjemturen til Thailand.
Har jo vært endel steder i fasttrack nå, og aldri opplevd maken til behandling.
Utflyttet vet vel at vi dro med QR, og synes det er synd at kundene dems skal oppleve den behandlingen på OSL.
Under vårt opphold i Norge har vi reist litt innenriks, og da har faktisk folk i security skjønt etter ett forsøk at hu ikke forstår norsk og snakket til henne på engelsk. Derfor var opplevelsen i fasttrack på onsdag overraskendes rævva, for å si det på godt norsk.
Fullstendig enig at dette er ikke er akseptabel oppførsel fra noen i et service yrke, men som er sagt her dette er jo fraværende mange steder i Norge.
 
Re: Folkeskikk i security på OSL

Fullstendig enig at dette er ikke er akseptabel oppførsel fra noen i et service yrke, men som er sagt her dette er jo fraværende mange steder i Norge.

Jeg tviler sterkt på at medarbeidere i sikkerhetskontrollen på OSL selv oppfatter at de jobber i et serviceyrke ... Men ja, dessverre er vanlig høflighet og folkeskikk mangelvare hos mange.
 
Re: Folkeskikk i security på OSL

Det er definitivt en eller to som jeg ikke nødvendigvis synes burde vært plassert i en type premium/service-avdeling som fast track vel kan sies å være.
 
Re: Folkeskikk i security på OSL

Vi (QR) er godt kjent med hva som leveres i Fast Trackslusa, og vi er ikke imponert.

Tro meg, det er heller ikke vi. Normalt sett så blir man snakket til på en okey måte men det som skjedde denne dagen var langt under det man kan forvente av en fasttrack. Egentlig langt under hva man lærer av norsk folkeskikk...
Klage til OSL kommer til å bli sent i løpet av uka.
 
Re: Folkeskikk i security på OSL

Fullstendig enig at dette er ikke er akseptabel oppførsel fra noen i et service yrke, men som er sagt her dette er jo fraværende mange steder i Norge.

Jeg tviler sterkt på at medarbeidere i sikkerhetskontrollen på OSL selv oppfatter at de jobber i et serviceyrke ... Men ja, dessverre er vanlig høflighet og folkeskikk mangelvare hos mange.

Er sikkerhetskontrollen et serviceyrke? At man ikke skal være totalt blottet for folkeskikk selv om man utfører sikkerhetskontroller er jeg enig i, men jeg er ikke enig i at sikkerhetskontrollen på en flyplass er et serviceyrke. De er der av en helt annen grunn.



Vidar
 
Re: Folkeskikk i security på OSL

Er sikkerhetskontrollen et serviceyrke? At man ikke skal være totalt blottet for folkeskikk selv om man utfører sikkerhetskontroller er jeg enig i, men jeg er ikke enig i at sikkerhetskontrollen på en flyplass er et serviceyrke. De er der av en helt annen grunn.

Vidar

Ja, det er et serviceyrke selv om de ikke serverer deg noe....stort sett alt som jobber med interaksjon med andre mennesker og dermed kunder i en eller annen forstand er per definisjon et serviceyrke
 
Re: Folkeskikk i security på OSL

Selvfølgelig er det et serviceyrke. Enhver jobb med kundekontakt er et serviceyrke. Og alle som går gjennom sikkerhetskontrollen er deres kunder. De betaler til og med for moroa.
 
Back
Top