• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Følger du med på sikkerhetsdemoen?

Re: Følger du med på sikkerhetsdemoen?

Har fått egen briefing av crewet når jeg har sittet ved nødutgang hos DY, og legger merke til at den alltid gjennomføres. Tillitvekkende. Gjør de sånn hos SAS og andre?

Ja, SAS gjør også dette. Hos andre selskaper kan jeg ikke huske å ha observert dette.

Re: Følger du med på sikkerhetsdemoen?

Jeg ville bare nevne at iallfall hos oss (og Ryanair så vidt jeg vet) så får passasjerer som sitter ved nødutgangene en egen briefing fra crewet før avgang, der man blant sjekker at de som sitter der er «able and willing to assist» før de blant annet vises hvordan dørene åpnes og korrekt rømningsvei (baksiden av vingene)
Dette er vel standard hos de fleste etterhvert?

Back