Polaris
Free Luigi
Fokus på sikkerhet framfor økonomi
Hvis man satte seg ned og skulle designe et fly som framfor alt var driftssikkert, herunder særlig tolerant for ekstremvær og ekstrem påkjenning - hvordan ville det sett ut? Hvilket materiale ville vært foretrukket hvis vekt og dertil fuel-consumption ikke hadde vært en aktuell problemstilling?
Trekk fra alle de banale tingene som går innunder dagens flydesignprosess: "vi må lage billige fly som kan lages raskt, bruke så lite fuel som mulig og være så aerodynamisk som overhodet mulig". I stedet skal tanken være "vi skal bygge det mest driftssikre flyet som går an, med substans, integritet og fokus på sikkerhet framfor økonomi".
Hvor stort ville skillet blitt til dagens "NEO" og "MAX" etc?
Hvis man satte seg ned og skulle designe et fly som framfor alt var driftssikkert, herunder særlig tolerant for ekstremvær og ekstrem påkjenning - hvordan ville det sett ut? Hvilket materiale ville vært foretrukket hvis vekt og dertil fuel-consumption ikke hadde vært en aktuell problemstilling?
Trekk fra alle de banale tingene som går innunder dagens flydesignprosess: "vi må lage billige fly som kan lages raskt, bruke så lite fuel som mulig og være så aerodynamisk som overhodet mulig". I stedet skal tanken være "vi skal bygge det mest driftssikre flyet som går an, med substans, integritet og fokus på sikkerhet framfor økonomi".
Hvor stort ville skillet blitt til dagens "NEO" og "MAX" etc?