Fokker50

Egil

ScanFlyer Gold
I gårkveld opplevde jeg å fly Fokker50 OSLTRD kl 1945 (SK376)!
Er det vanlig at SAS Braathens setter opp en såpass liten maskin en søndagskveld mellom to "store" byer?

Egil

Ikke vanlig det nei, har sett Fokkern gå enkelte dager til Stavanger og Bergen, men da enten i høytider med lite trafikk eller når de rett og slett ikke har andre fly tilgjengelig, og sikkert det som har skjedd deg også Egil

Tok meg en liten kjøretur og fant denne stående :) Nå står den på gate x? Usikker om det er gate 4 eller 5. Men den står da der :p

image-upload-78-761191.jpg

har også sett den bli brukt OSL-BGO. En F50 er bedre enn ingen fly.

Originally posted by CK

På andre diskusjoner her inne så virker det kanskje som at en del folk ikke vil være helt enig i det utsagnet ditt....:wink

Originally posted by TOS

Originally posted by CK

På andre diskusjoner her inne så virker det kanskje som at en del folk ikke vil være helt enig i det utsagnet ditt....:wink

Hehe. Det er sikkert Preben Iversen du sikter til, men han har begynt å like de bedre nå. Personlig synes jeg det er et fint fly.

Følge osl.no så gikk SK 376 fra gate 28. Men på bilde vil jeg gjette at flyet går fra gate 4. Det er det som er vanlig for F50 til KSU, men jeg kan ta feil.

Det er vel ikke uten grunn at den har navnet "fucking 50" av gutta som har vært i forsvaret for noen år tilbake;) Jeg fikk desverre ikke æren...

Originally posted by MartinL

Det er vel ikke uten grunn at den har navnet "fucking 50" av gutta som har vært i forsvaret for noen år tilbake;) Jeg fikk desverre ikke æren...

Vi fløy med Busy Bee, Twin Otter og Herc når vi skulle til/fra perm....:smile2

Originally posted by TOS

haha, er du for gammel TOS;)

Originally posted by TOS

haha, er du for gammel TOS;)

Ikke for gammel - akkurat passelig gammel....:wink

Her er den...
Måtte jo ta et bilde når jeg skulle på min jomfrutur OSLTRD i Fokker 50 ^_^
Og ja, den gikk fra Gate 28...

Egil

Attachments

• 2007_0415_192752AA copy.jpg
    2007_0415_192752AA copy.jpg
    135.1 KB · Views: 14
He-he, jeg er faktisk så gammel at jeg fløy med Fucking Friendship da jeg var i Forsvaret. Det vi likte minst var at flyet var at iskaldt den første timen (en vinternatt i Kirkenes gir god kjøling) samt alle stoppene på vei sørover. Man brukte jo hele dagen på å komme seg ned til Trondheim.

I dag hender det at jeg flyr Fokker 50 på Vestlandsrutene, og jeg synes det er et trivelig fly å reise med.

Back