Var det flyvertinner fra Qatar airways som holdt medaljene som ble delt ut i fotball VM idag ?
At en eller annen fitstim og ottar og #metoo-fantast har vært ut og klemt hard nok rundt ballene til FIFA så de sier de ønsker mindre bilder av pene damer, er i mine øyne tragisk.
Altså, jeg synes det er helt ok at det er fokus på seksuell trakasering, men nå er det vel neppe noen som har bedt disse jentene om å se fine ut, eller kle seg utfordrende?
Kan ikke se at de selger varen sin bedre med beskjed til kamerafolkene om å utelukke flotte jenter, og kun fokusere på de som er mindre heldige med utseendet? Burde det ikke være et mangfold? Skal vi bli servert en historie om at kun burugler ser fotball?
Altså har det ikke bare "vært i omløp" på tv-bilder, men også på internett. Som du sier er poenget at det skal være mangfold, men det er jo ikke mangfold når det bare er smellvakre damer de fokuserer på.... Mangfold ville vært både menn og damer, av alle størrelser, utseender og nasjonaliteter.
Den eneste grunnen til at jeg gidder å ofre dette en tanke, er at jeg ikke ønsker en framtidig verden hvor alt ser ut som hashtaggen på instagram til #fitness, #trening, #bodyinspo etc. Kunstig ekstremt vakre mennesker som bokstavelig talt lever av kroppene sine. Har de ikke tatt steroider, så lever de på 100kcal og trener 24/7, har de ikke det så har de operert seg og fått egen tv-serie på tv2 (Sophies verden...). Hvordan skal barn vokse opp med slike idealer? Hvordan skal man godta seg selv, når samfunnet gjennom reklame, blogger, tv-serier, filmer, musikkvideoer, også på facebook, snapchat, instagram, og til og med på fotballkamper: det er bare sinnsykt flotte vakre mennesker. Hva skjer med deg om du er født med hareskår? Skjev nese? Hengende øye? Når du har en hud som ikke er perfekt? Små detaljer, som blir enorme for "innehaver". Hva gjør det med kroppsbildet til en usikker tenåring, når alt vi omgås av er uoppnåelige skjønnhetsidealer...
Da er det på sett og vis riktig at man også tar tak i fotball VMs representant og sier "unnskyld, har de tenkt over hva slags bilde de skaper"?
I forhold til noe av det jeg klippet bort, er jeg enig: Jeg ønsker ikke et samfunn hvor man skal gå og få selvmordstanker fordi man ikke er perfekt.
Men er virkelig veien å gå, å sensurere bort de flotte?
"Hei, ikke klipp inn bilder av de som er hottere enn 6! De andre føler seg støtt!"
¨
Gud, det må bli slutt på krenkekulturen.
(Sorry, jeg misbruker noe religiøst som kraftuttrykk).
Det har vært masse klipp fra alle nasjonaliteter som du etterspør, og det har vært masser av menn (nok mye mer enn damer). Det har nok vært en del av de som har vært utkledd i morsomme kostymer - akkurat som det fokuseres på nordmenn med elg-hjelm og kubjelle på skimesterskap.
Man må kunne leve med at noen er mer vellykket, penere, rikere, osv... Sånn har det alltid vært, og sånn vil det alltid være. Og skal tv-produsenten få gjennomgå fordi 9gag og andre fokuserer på at det er noen flotte damer tilstede? Hvis man tar alle klippene fra publikum på stadioene i VM, er det virkelig så stor overvekt av jenter?
Ønsker vi heller et bilde hvor alt som skiller seg ut fra A4 eller dårligere, blir sensurert bort?
Grå hverdag...
Jeg er selv langt i fra i stand til å bidra ved neste lokale chipn'dales-audition, men det må heller handle om å få kidsa til å forstå at de er bra nok uten at alle skal være på skjønnhetstoppen - fremfor å sensurere vekk at noen ser bedre ut enn gjennomsnittet.
Hvilket flyselskap er dette?[bilde...]
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.