• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flyulykke i Kina

Replying to Topic 'Flyulykke i Kina'

Mannskap på 6 høres helt greit ut for Kina! De bruker MYE folk over alt!
På en A319 fra Beijing til Xian var det 8 stk CC! :p (Og jeg antar 2 stk i fremre kontor)

Jepp...ikke uvanlig å bli betjent av tre stykker samtidig i hotellresepsjonen eller i butikker i det landet.

Har ellers inntrykk av at flyparken der borte holder høy standard med mest nyere fly, helt annerledes nå enn da jeg var der første gang på 90-tallet.

"-Årsaken til styrten er fortsatt under etterforskning. Vi er i ferd med å samle informasjon om passasjerene, opplyser en talsmann for China Eastern. Det var klart vær men relativt kaldt da flyet styrtet."

Lurer på om det kan være is/frost på flyet som har en medvirkende faktor.
I tillegg ligger Mongolia høyt oppe, som gjør at CRJ får enda dårligere take-off/climb performance en normalt.

Jeg reiser en del med CRJ ut fra Atlanta, og det tar alltid overaskende lang tid å komme i luften.......
(737 er mye raskere!)

Back