• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flytypespørsmål

mikro

A330
Medlem
Flytypespørsmål

Har spørsmål om flytype til følgende fly

Kopiav26-08-2007065.jpg


Kopiav26-08-2007087.jpg


Takk for hjelpen hvis noen vet :)

Mikael :cool:
 
Re: Flytypespørsmål

Den øverste er en McDonnell Douglas F-4F Phantom II, nr. 2 er en Yakolev Yak 52.
 
Re: Flytypespørsmål

Her er en F-forklaring fra wikipedia:
To fill the gap between the F-104 Starfighter and the Panavia Tornado, in 1973 the Luftwaffe purchased the lightened and simplified F-4F with a less capable APG-120 radar, no aerial refueling or AIM-7 Sparrow capabilities under the Peace Rhine program. Aerial refueling capability, the ability to launch AGM-65B Mavericks and the L-version of the AIM-9 Sidewinder missile as well as with smokeless engines were added in the mid nineteen-eighties. In 1983, Germany also initiated the ICE (Improved Combat Efficiency) program which outfitted 110 F-4Fs with the AN/APG-65 radar as used in early F/A-18 Hornet aircraft, added the ability to fire AIM-120 AMRAAM missiles and a digital Mil-Std 1553 data bus. The ICE-upgraded F-4Fs began entering service in 1992.

The ICE F-4Fs are expected to remain in service until JG-71 "Richthofen" (Fighter Wing 71) transitions to the Eurofighter Typhoon in 2012. JG-73 "Steinhoff" (Fighter Wing 73) retired its last F4-F in 2002 and replaced it with Eurofighters in 2003, while the replacement of the F-4F in the JG-74 (Fighter Wing 74) is currently underway with the last F-4F leaving the wing in March 2008. The remaining F4-F Wings have already been disbanded without replacement during the 90s and early 2000s.

Today, apart from natural deficiencies of the air frame design itself, the greatest drawbacks of the F-4F ICE are the missing IFF system and the non-existent MIDS capability. In beyond-visual-range scenarios it therefore has to rely on target-identification by AWACS aircraft with which it has to communicate in a conventional voice-based manner. This together with the low number of procured AIM-120Bs (96) because Germany has ordered the MBDA Meteor hwich will not be available until 2013 and the meanwhile out-dated APG-65 radar makes it a rather defensive system.

Lot 58 har nummerne 72-1231 til 72-1254 og i Luftwaffe har de registreringsnummerne mellom 38+21 og 38+44.

Er ikke MC knyttet til produksjonsstedet da?
 
Re: Flytypespørsmål

Originally posted by LN-KGL

Er ikke MC knyttet til produksjonsstedet da?

Jeg mener det er McDonnell selv, men for all practical purposes er det F-4F som er intressant da det forteller et det er en Fighter av type 4 med undertype F.

Denne siden her beskriver de gamle og det nåværende systemet til amerikanerne. Det finnes også en haug andre systemer rundt omkring i NATO og andre "vennlige" flyvåpen.
 
Back
Top