Flytype

ErikB

ScanFlyer Blue
Skal reise med SK4755 til Frankfurt i morgen. Er det noen som vet hvilken flytype jeg kan forvente meg ?

Originally posted by ErikB

Hadde håpet på en -700 eller 321. Er et virkelig så dårlig belegg på denne ruten ?

A321 får du ikke - de flys kun av SAS Danmark. Det er ikke så dårlig belegg på OSL-FRA, men det er behov for frekvenser. SKBU flyr 2 ganger om dagen og Lufthansa fire ganger

I følge Lufthansas internettside skal de to avgangene i morgen med SAS Braathens flys med B737-800, og B737-600.

Lufthansas 4 egne avganger går med henholdsvis
A320
B737-500
A320
B737-300

-600 og -800 i europaconfig er noe av det bedre SAS Braathens har av materiell. Har flydd -600 i business til Milano -800 tilbake og er storfornøyd.
Bra mye bedre enn -500/-400 og -700 er jo bare i BU versjon eller domestic.

Jeg flyr selvsagt heller -600 med SAS enn -300 og -500 med LH , men det hadde nå vært morro med noe annet enn det jeg ofte benytter innenlands.
Heldigvis ser jeg at det er en -800 hjem som et plaster på såret. Dessverre er det stengt på terassen i Frankfurt, men regner med at det kan være noe å se alikevel.

Originally posted by ErikB

Jeg flyr selvsagt heller -600 med SAS enn -300 og -500 med LH , men det hadde nå vært morro med noe annet enn det jeg ofte benytter innenlands.
Heldigvis ser jeg at det er en -800 hjem som et plaster på såret. Dessverre er det stengt på terassen i Frankfurt, men regner med at det kan være noe å se alikevel.

tersaaen i Frankfurt har jo vært stengt i over et år nå, er det noen som vett han som skjer der nede? er det planer om å åpne den igjen eller??:angry:

Den kommer ikke til å åpne igjen på laang tid pga ombygging. (Kanskje aldri) Terassen i T2 åpner vel heller aldri mer etter det jeg har hørt.
Det er jammen synd fordi det overblikket , kombinert med den trafikken er det vel ikke så mange flyplasser som slår , eller finnes det noen andre flyplasser i samme "kategori" ? AMS er jo bra, men banene er jo delvis langt unna terassen.

DUS mener jeg å huske er ganske bra. Tragisk at terassen er stengt på FRA. Jeg har et opphold i FRA i sommer, og da hadde det vært moro å slå ihjel tiden der oppe sammen med frøkna (og moren hennes, kanskje....:-p )

Back