Her er en linje fra det jeg selv skrev:
Ellers så hadde det vel ikke hatt noe å si om det ble opplyst hvilken flytype bildene ble tatt fra.
Her er responsen:
LN-SSL , veit du ikke hvor du er? Klart vi lurer på flytype, mest fordi vi er noen nygjerrige galninger som synes sliktno er interessant.
Virker som jeg har sakt noe galt, men ikke skjønner jeg hvor jeg snublet.
Ellers så er det greit det Wiggo sier om å respektere flygerens ønsker.
Men nå mente ikke jeg at vi skulle gå inn på registrering, c/n, eier, "hjemmehavn" og den type ting, bare om det f.eks. var Cessna eller Piper, eller hva som helst annet.
Og ikke var det sikkert du tok av fra der du vet heller (her må man vokte seg skjønner jeg)...., så det kan umulig være farlig å nevne type.
At det sitter folk her inne som ikke gir seg før de har klart å legge sammen to og to får stå for deres regning. Ingen kan ta noen på at de bildene der er tatt.
Regelverket kjenner jeg relativt godt etter 26 år i venstresetet selv, og selv om paragrafene står på trykk den dag i dag, kan man vel litt flåsete si at paragrafene om fotografering fra luftfartøy sånn generelt, døde den dagen f.eks. Google Earth og andre kartlagringsmedia kom på banen.
Men som sakt, Wiggo; bildene var supre de!