Flytting av check-in skanker OSL

Ah! SGS har jo dette allerede på vanlig economy check-in, samt at Widerøe bruker det på KLM. Tusen takk for infoen! (men må brann og redning godkjenne det? merklig)

SGS har vel et voldsomt potensiale hva charter på kiosk angår...

Det er noe med de metallgelenderene de setter opp på siden mot security, bredden mellom de og fast vegg ifbm med en "full panikk evakuering". Det var visstnok for smalt i mellom stenderverket på E og F iflg brann og redning.

SGS begynner nok med mer bagdrop på charter. Ser at SGS, som har mellom 60 og 70 % av passasjerene, kun har fått under halvparten av tilgjengelige skranker! Det vil si at det blir svært mye trafikk på E,F og G. Tåler bagasjeanlegget dette?

SGS har fått akkurat de skrankene de ønsket seg nå (bortsett fra monopol på felt G), 9 færre enn i fjor faktisk. Common innsjekk på F&G skal ta unna køene, anlegget på østøya er dårligest utnyttet i % kapasitet bag pr time ifht til de andre øyene.

Hørte at utlandbagasjen til DY skal havne i PMZ øst mens innland i Vest. Må utland innsjekk flyttes til felt D?

Det er ikke plass for DY utlandsbagasje i øst! Skrankefordelingen er bra for bagasjeanlegget ettersom RFS og WF holder til i PMZ vest. Det hadde imidlertid vært en fordel å få bagdrop for SK innland på vestøya. Tror det til tider blir veldig kaotisk rundt midt- og østøya!

Vestøya har ikke kapasitet til både DY bagdrop og SK bagdrop, vi sliter når SGS har charter på B-feltet...derfor ønsker jeg den omfattende innsjekkingsprosessen til KL/AF varmt velkommen (=langt mellom hver bag som går på båndet:))

Vestøya har ikke kapasitet til både DY bagdrop og SK bagdrop, vi sliter når SGS har charter på B-feltet...derfor ønsker jeg den omfattende innsjekkingsprosessen til KL/AF varmt velkommen (=langt mellom hver bag som går på båndet:))

Ikke sant... Merker at det er mer effektiv på "baksiden" av vestøyen og at det går slag i slag på DY bagdrop... Tar litt tid når vi må legge inn APIer og fikse både to og tre onwards... Og Codeco er jo kanskje ikke det systemet man sjekker inn raskest på, med omfattende kommandoer...

Har også merket meg at RF til stadighet må stoppe båndet! :P

Og Codeco er jo kanskje ikke det systemet man sjekker inn raskest på, med omfattende kommandoer...

Codeco er ikke værre enn det man gjør det til, går ikke lange tida før det meste sitter i fingra :)

Du får lage deg en egen "bruker" da vettu med masse commands og hotkeys..

Jeg synes Codeco er et veldig bra system, og liker godt å jobbe med det - om jeg fritt skulle velge innsjekkssystem ville jeg nok valgt Codeco. Men innser vel at det ikke er det raskeste - når man skal sjekke inn KLM og AF som er relativt "omfattende". Ser jo med en gang hvor mye raskere bare f.eks. AirBaltic(som vi også sjekker inn i Codeco) går.

Alltid like gøy å bemanne skranke 124 med nødstopp ja...vi har jo den på felt D også, 223, men det går stort sett greit ;)

Jeg synes Codeco er et veldig bra system, og liker godt å jobbe med det - om jeg fritt skulle velge innsjekkssystem ville jeg nok valgt Codeco. Men innser vel at det ikke er det raskeste - når man skal sjekke inn KLM og AF som er relativt "omfattende". Ser jo med en gang hvor mye raskere bare f.eks. AirBaltic(som vi også sjekker inn i Codeco) går.

Eneste jeg ikke liker med'n er API greiene når man har US-conx...

Nei, de er jo rimelig kronglete, men hvis du får opp masken og fyller ut adr i denne, er det jo ikke alt for ille. Codeco ble vel laget i en tid uten API...

Hjelper det å bytte om innsjekkingsskrankene sånn da?? Er det ikke planer om å få flere innskjekkingsskranker på OSL?? Når flyplassen vokser så rakst, så må det jo komme flere innskjekkingsskranker......??

Hjelper det å bytte om innsjekkingsskrankene sånn da?? Er det ikke planer om å få flere innskjekkingsskranker på OSL?? Når flyplassen vokser så rakst, så må det jo komme flere innskjekkingsskranker......??

Som RLS sier, det er en øy til under bygging. Klar neste sommer. Dette for å avhjelpe til ny terminal er klar i 2012. (juni er vel planen)

Grunnen til at man flytter rundt, er å optimaliserere hvor mye bag som blir sendt på hver øy. Det er tre øyer med kapasitet på ca 800 bag hver i timen.

Ved bagdrop skranker så blir det mye mer bag i forhold til vanlige skranker så da er det greit å spre det litt ut, og forsøke å fordele mengen over øyene.

S

Da skal vel flytting ha skjedd, skal ikke på jobb før syttende mai, så blir spennende for WFs del med ny automatplassering. Og ikke minst deilig å slippe charter!!

Er det noen som vet om det vil bli egne Charter-bagdrops i sommer? I fjor sommer var det ikke det, og mange var rasende for at man måtte levere bagasjen i samme diskene som alle de andre..

Flydde 20. mai med Thomas Cook som det nå så fint heter. Da måtte alle sjekke inn på automater, og så var alle skrankene bag drop. Både med TUI og Novair og alt av Charter tydligvis. Gikk veldig effektivt. Vant til ganske lang kø med charter, nå gikk det unna på 10 minutter :) Bra tilltak!

Back