Flytting av check-in skanker OSL

JoeW

ScanFlyer Rusty
Så det var kommet ny plan fra og med 13. mai for check-in på OSL. Menzies - BA, AY og NB var flyttet til felt D, ved siden av Norwegian. CO blir værende der de har vært, mens resten av felt G skal være "SGS Charter". WF flytter til andre enden av felt B, mens SA har to skranker(Tap?) og SGS tre skranker på felt B.

Blir spennende og se om dette hjelper da...
 
Blir hyggelig å få Menzies over på felt D siden vi tidligere har vert ansatt i samme firma (Northport). Håper det blir bedre på C for der blir det fort kø når all charterbagasje også skal ut på samme bånd fra felt B.
 
Ingenting! (Bortsett fra Oversize). Jeg har jo her på forumet lært at A sender baggasjen rett ned uten sortering. Således synes jeg det burde være et bra felt for f.eks. PK, TK og Charteravganger som ikke krever sortering...

På planen jeg fikk på mail så jeg at felt A nå skulle assignes på "ad-hoc" basis. Så det betyr vel at det vil bli brukt om noe skjærer seg i sommer...
 
Er det noen som vet om det vil bli egne Charter-bagdrops i sommer? I fjor sommer var det ikke det, og mange var rasende for at man måtte levere bagasjen i samme diskene som alle de andre..
 
Foreløpig er charter bagdrop samme kø som de andre, men jeg har sett at det HENDER skranken nederst har vært dedikert bagdrop. Så det kommer seg helt sikkert.

Ser forøvrig i referatet fra "Skrankefordeligsmøtet" på OSL noe om at SGS ønsker å benytte "Disney sluser på felt G"(Men at dette må utredes av brann og redning). Noen som kan innvie meg i hva en Disney sluse er?
 
Last edited:
Det er jo i alle fall fryktelig sløvt av SGS å ikke ha dedikerte bagdrops. Hva er i hele tatt vitsen med maskinene da?
 
Selve innsjekksprosessen går jo mye raskere om folk har sjekket inn og kun skal droppe bag. Derfor kan vi vel si at det er en smule unfair for de som gidder å bruke automaten å stå i samme kø. Tror nok også SGS burde sette inn en floorwalker som promoterer maskinene og får folk ut av køen, og over på maskinene... Fra min skueplass på KLM check-in er det jo alltid like håpløst når køen går femti meter til charter check-in, fordi "alle" pax er flinke og møter før check-in er åpen...
 
Det er i alle fall ikke moro når man skjekker inn på DK og det går én 321 og én 330, og kun 5 disker er åpne.
 
Tviler overhodet ikke - og i slike tilfeller, med såpass god bemanning, bør jo minst en skranke ta unna bagdrop. Det å kunne gå i en kortere/raskere kø om du sjekker inn på automat er jo en veldig god måte å promotere automatene på. På meg virker det som om SGS gir blanke i charter-automatene. Nå er det vel ikke så mye "tull" med charterinnsjekk, ingen har connections og sjeldent API, så vet ikke hvor mye tid automatene sparer inn.
 
Om det är som på ARN så är det inte SGS fel utan vi gör det som bolagen ber oss om. Här om veckan var det charterfloor/charter drop och 3 diskar (skranker) öppna på 80 passagerare andra gånger får vi klara oss med 3 diskar på 300 pax. Allt beror på vad kunden beställer.

JoeW: Det kan vara en del "tull" med charter också. Oftast är det pass eller viseringsproblem. Idag var det bara "tull" på mina två charters.
 
Allt beror på vad kunden beställer.
Selvsagt.

JoeW: Det kan vara en del "tull" med charter också. Oftast är det pass eller viseringsproblem. Idag var det bara "tull" på mina två charters.
mulig, men da har vi jo alltids charter til Spania etc - jeg nekter å tro det er pass og visum-problemer over hele "fjøla" på et Spaniafly (selvom det selvsagt kan komme andre nasjonaliteter og dermed et behov for å sjekke hvilke krav som er etc).

Er fortsatt ekstremt spent på hva en Disney-skranke er!
 
Disneysluse er stenderoppsett i labyrintform, slik som DY har på innland&utland.

Skal ikke SGS ha common innsjekk i sommer da, for å løse kapasitetsproblemene plassmessig ved innsjekksområdet? Dvs du kan sjekke inn til alle avganger fra når som helst, det er vel også derfor de har fått nesten hele felt G.
 
Blir hyggelig å få Menzies over på felt D siden vi tidligere har vert ansatt i samme firma (Northport). Håper det blir bedre på C for der blir det fort kø når all charterbagasje også skal ut på samme bånd fra felt B.

Det blir sikkert hyggelig, men vi mister to flexiskranker i morgen- og ettermiddagspeaken på grunn av byttet:angry:....MA har vel allerede en skranke for lite ifht hva de skulle ha hatt på felt D.
 
SGS begynner nok med mer bagdrop på charter. Ser at SGS, som har mellom 60 og 70 % av passasjerene, kun har fått under halvparten av tilgjengelige skranker! Det vil si at det blir svært mye trafikk på E,F og G. Tåler bagasjeanlegget dette?
 
Disneysluse er stenderoppsett i labyrintform, slik som DY har på innland&utland.
Ah! SGS har jo dette allerede på vanlig economy check-in, samt at Widerøe bruker det på KLM. Tusen takk for infoen! (men må brann og redning godkjenne det? merklig)

SGS har vel et voldsomt potensiale hva charter på kiosk angår...
 
Last edited:
Back
Top