Flytitterplattform på GEN

Re: Flytitterplattform på GEN

Har prøvd flere ganger å melde meg inn i foreninga, men hører ingenting fra dem :(

Høres veldig rart ut, Hans Olav bruker å kvittere rimelig kjapt på nye medlemmer.
Prøv å sende oss en mail igjen, så får vi se om det løser seg. :)

Her kan dere melde dere inn i NSFF: post alfakrøll flyspotter.net

Var oppe å tok en titt der! Ikke dårlig!! Vanvittig godt initiativ!! Jeg Fellowship, LN-KGL og PC hadde en hyggelig samtale, bilder kommer..;)

Takk for alle hyggelige kommentarer. Dette ble en flott dag, og vi er glade for endelig å være i havn med dette prosjektet. Her har vi i hvertfall en plattform som er tilgjengelig året rundt, med utsikt over gjerdet. Og ikke minst, kan det bli et sosialt treffpunkt, og det er lett å nå med bussholdeplass rett utenfor.

De to fra TV2 var virkelig hyggelige mennesker som det var lett å prate med, en glede å få være med på :)

Og vi som venta litt der utover ettermiddagen fikk da en godbit med oss vi også, en tyrkisk A300F kom inn og parkerte foran flystasjonen. Og vi fikk se "Idunn" komme hjem :)

Og da er også Spotter Guiden for OSL oppdatert og inkluderer plasseringen til flytitterplattformen.

Takk Kurt Gorm Larsen for en oppdatering av spotterkart for OSL - denne skal jeg videreformidle til mange spotter.

Ellers var jeg tilstede på denne åpningen og jeg må virkelig få sagt at du Kurt som tegner av plattformen - har gitt ditt bidrag - foreningen sitt styret har jobbet "ræva" av seg for å sette den opp i tillgegg, viser at styret og medlemmer jobber for felles hobby.

Takk til styret - takk til OSL - takk til SAS museumet - TAKK til SAS sine ....... husker ikke hva det var - og takk til Kurt som har tegnet plattformen osv.

Jan Støkkebo ( var til stede ):nor

Jan, det å tegne plattformen var en smal sak - det var byggingen som kostet svette og krefter, men ingen tårer. Det var noen og en hver som led av heteslag på sist lørdag - den skulle jo være klart til snorklippingen i dag. Totalt var det seks personer som svingte hammer og sag - forresten var det ikke noe hammer brukt siden alt er skrudd sammen - og alt dette i løpet av noen få uker i helger og på kveldstid. Innsatsen fra styret har vært strålende, og selv om to medlemmer led av dårlig rygg til tider så var det ingen unnasluntring. Jeg tror også flere har fått en annen respekt for snekkeryrket etter å ha jukset i faget denne tiden. Nå er altså plattformen med et gulvplan 2,4 meter over bakkenivået og et totalt plattformareal på 10 m² klar for bruk. Pass godt på den!

Til slutt et bilde som viser plattformen på lang avstand tatt fra rampen ved innenlandspiren.

Plane_spotter_plattform_from_terminal.jpg

Plane_spotter_plattform_opening_ceremony.jpg

Kultursjef i Ullensaker kommune Marit Lødemel rett før saksa tas fatt

Last edited:

Ja den så jo kjempefin ut og enda en gang gratulerer til alle.

Og bra oppslag i Romerikes Blad i dag...:exclaimation

ser ut til at jeg må ta meg en tur til uken når jeg jobber halve dager og har hjemmekontor med minstemann!

Hei igjen er det noen her som har bilder av utsikten fra plattformen ??

Så du får god utsikt til taxebanene + rullebanen (nummer ??)

Utsikten tilsvarer omtrent vestre rullebane mellom Alpha 4 og Alpha 9, og mellom det er alle gatene på nordsiden av terminalen og takseveiene Golf og Hotel. Det er også mulig å følge innflyingen så langt et normalt syn kan registrere fra nord til 19R og 19L.

Se spot M på denne guiden: http://www.plane-spotter.com/Airports/Norway/OSL/SpotterGuide_OSL.pdf

Dette er et kjempefint tiltak :) Det er bare å ta av seg hatten for de som har fodt dette til, både med tillatelser og støtte. Ikke minst de som faktisk sørget for selve byggingen. Kjempe bra!!!

Hei,

Har tenkt meg en tur opp til Gardermoen og sjekke ut den nye plattformen.
Er det noen som vet omtrent når på dagen sola står riktig for fotografering fra den siden?

Eders
Knut Erik

Ettermiddag/ kveld er definitivt best på denne siden av flyplassen.
Alt før kl 12 på dagen er motlys.

Leste i RB 1. eller 2.juli at ikke alle var like fornøyd med spotterplatformen vår, der mente de at dem 10.000 kr kommunen hadde sponset skulle vært brukt til noe helt annet.
Jeg husker ikke alt 100 % nå siden jeg ikke har avisen forran meg, men det sto helt nederst på en av sidene.
Han som gikk i front mente OSL burde gi kommunen 10.000 til et formål som passet i andre sammenheng.

Fler som fikk det med seg ???

Last edited:

Uansett hva stat og kommune bruker penger på, så vil det ALLTID være noen som mener dette er fullstendig bortkastete penger, og at de heller burde blitt brukt til [fyll inn det som passer]. Ingen ting å bekymre seg for! :)

Back