Flystyrt i Brasil

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
TAM A320 av banen i Sao Paolo

En Tam A-320 har nettopp sklidd av banen i Sao Paolo og crashet inn i en bensinstasjon utenfor flyplassomraadet. Det skal ha vaert 174 mennesker ombord og foreloepige rapporter tyder ikke paa overlevende .... :cry:

Det skal ha vaert PR-MBK, en nesten helt ny maskin.

Re: TAM A320 av banen i Sao Paolo

Ikke helt stødig i portugisisk, men det høres ikke lovende ut.. Dessverre tvilsomt at det er noen overlevende her... :cry:

Ifølge CNN traff ikke flyet en bensinstasjon som opprinnelig meldt. De traff en bygning som TAM selv har.

Som er ett fuel depot... vertfall det jeg hørte på CNN Live.

Paa a.net blir det meldt at det er funnet aatte overlevende ... la oss haape at det er korrekt og at de finner fler. Noen kan ha kommet seg ut foer flyet ble overtent.

Og nå har aviation synserne begynt å komme.... Mye feilinformasjon om flytypen på CNN situation room nå... :angry:

Originally posted by CNO1015

Som er ett fuel depot... vertfall det jeg hørte på CNN Live.

Ser på CNN USA (Situation Room med Wolf Blitzer). Det ble meldt at dette ikke stemte

TAM A320 av banen i Sao Paolo

Fra aftenposten.no:

"Et fly med minst 150 passasjerer skled av rullebanen i Sao Paulo og kræsjet inn i en bensinstasjon i natt."

Fra CNN.com:

"A plane carrying at least 150 people crashed into a gas station and burst into flames after landing at Sao Paulo's airport Tuesday, Brazil's airport authority said."

Og oppsamling hos news.google.com.

-A

PS: Jeg så ikke den orginale tråden når jeg begynte å sanke linker, og når jeg merget trådene så merget jeg i feil rekkefølge, så nå har jeg "stjålet" tittelen fra LN-MOW som hadde første post. :(

Hvis det nå er en bygning som TAM selv eier, og de skled over en vei, kan det være denne veien, og denne bygningen mon tro?

TAM bygnin

:cry:

edit 1: Hmm, vært veldig nære uhell før og ser jeg...se her
edit 2: Oi i helsike, snakk om å ligge midt i byen a...se bare her

Denne flyplassen har lenge vært diskutert og ansett som relativt risikabel.

Vi snakkes... Da var Situation room over på CNN USA. INGEN kanaler dekker denne ulykken nå... Og med min kabelpakke, har jeg F... ikke CNN international heller..

Oh well..

Edit: Litt mer info

Siste:

Television reports TAM informed 155 passengers, 6 crew and 14 dead-heading TAM personnel were on the plane. At least 3 casualties from the building; 10 people rescued alive.

Ulykkesaarsaken er selvfoelgelig ikke klar, men det kan synes som at vannplaning har vaert en medvirkende aarsak. Banen har ikke blitt 'grooved' ennaa etter nylige banearbeider, og i det var rapportert mye vann paa banen.

Originally posted by LN-MOW

Ulykkesaarsaken er selvfoelgelig ikke klar, men det kan synes som at vannplaning har vaert en medvirkende aarsak. Banen har ikke blitt 'grooved' ennaa etter nylige banearbeider, og i det var rapportert mye vann paa banen.

Dersom det blir konklusjonen, er det UTILGIVELIG!

Bilder som ble vist på TV her i USA i kveld bekrefter at flyet traff en Shell stasjon og i tillegg en lagerbygning som tilhørte TAM.

Ingen ombord i flyet overlevde.. En meget trist dag igjen fra Brazil :(

Originally posted by Tommy777

Dersom det blir konklusjonen, er det UTILGIVELIG!

Ikke nok med det. En føderal domstol vedtok i Februar at endel flytyper ikke skulle få lov til å fly på flyplassen pga dens korte og dårlige rullebane. Men vedtaken ble opphevet av en ankedomstol og mest sannsynlig ser man resultatet nå:(

Det skal ha vaert PR-MBK, en nesten helt ny maskin.

Om det nu är PR-MBK så har den ju några år på nacken (tidig 1998). Hur som helst, mycket beklagligt. Och som vanligt tycker jag att man ska vara mycket försiktig med att komma med egna slutsatser om vad orsaken kan vara, det tycker jag att utredningen får visa.

Back