flyspotter på svalbard ?

B767

ScanFlyer Gold
flyspotter på svalbard ?

for et par dager siden av eg inne i Domodedovo Airlines webside... og såg gjennom rutetabel.. der såg eg at selskapet har fløyet noge antall ganger i august og september.. antagelig med en tupolev maskin..... men vet ikke om ruten har blitt gjennomført..

synd det er få bilder fly på svalbard i internet..

Re: flyspotter på svalbard ?

Her er ett:

LYR_1.jpg

Er det den 777 som fløy Seattle - Bodø - Dubai på 1 motor? ETOPS test eller noe sånt?
Stod faktisk ute ved flymuseet og filmet overflyvningen her i Bodø, det var for glatt bane og sterk sidevind for at de kunne lande.

Samme kjerra men ikke samme tur ... den skulle til flyshow i Dubai. Av en eller annen grunn hadde de valgt BOO som plass for crewbytte, men siden de ikke kom ned, gikk de rett til DXB istden.

Vet ikke HVOR noedvendig det var siden de tydeligvis kunne forsette, men naar man er i en testfase har man en del disposisjoner som er litt utenom normalen. Saa et forsoek paa en crossvindlanding i BOO hoerer gjerne med ..

Er det den 777 som fløy Seattle - Bodø - Dubai på 1 motor? ETOPS test eller noe sånt? Stod faktisk ute ved flymuseet og filmet overflyvningen her i Bodø, det var for glatt bane og sterk sidevind for at de kunne lande.

Stod selv rett ved siden av rullebanen på militær side i BOO da denne kom over ;) Helt fantastisk! Men var alt for dårlig vær til at den kunne lande. og da var det skikkelig dårlig vær å.. var ikke lett å holde øya oppe en gang. Jeg prata med tårnet og de sa den satt kurs mot Dubai. Men vet ikke noe om at den bare gikk på en motor. Denne kom hvertfall direkte fra KBFI i følge flightplan og tårnet ;)

Det der med en motor stemmer ikke ... Og ja - den kom fra Boeing Field.

Jeg hadde en kopi av flightplanen her et sted.. men kan ikke finne den :( får lete litt mer ;)

Back