Re: Flyselskaper og bruk av sosiale medier i kriser (Splittet fra: Været i Europa....
Varsling av pårørende har de nok gode rutiner på i samarbeid med myndighetene. Men du toucher inn på et relatert tema. De fleste selskaper informasjonsansvarlig(e) som normalt håndterer all ekstern informasjon. Utstrakt bruk av FB/Twitter vanner ut dette kraftig og kan fort også slå tilbake dersom man ikke har veldig klare regler på hvem/hva/hvor det kan kommuniseres.
Men hvordan vil flyselskapene forholde seg til dersom det oppstår en større flyulykke med mange hundrede pårørende som skal håndteres. Selvsagt skal vel selskapenes kriseplaner slå inn. Men vi kan definitivt ikke se vekk i fra at pårørende/engstelige/fortvilte/ mennesker eventuelt vil kontakte selskapet via sosiale medier.
Varsling av pårørende har de nok gode rutiner på i samarbeid med myndighetene. Men du toucher inn på et relatert tema. De fleste selskaper informasjonsansvarlig(e) som normalt håndterer all ekstern informasjon. Utstrakt bruk av FB/Twitter vanner ut dette kraftig og kan fort også slå tilbake dersom man ikke har veldig klare regler på hvem/hva/hvor det kan kommuniseres.