Flyselskaper kansellerer flygninger til Tel Aviv på ubestemt tid

Re: Flyselskaper kansellerer flygninger til Tel Aviv på ubestemt tid

Må jo være bedre å komme seg bort enn å bli værende i en krigssone.

Nå er vel strengt tatt Israel ikke en krigsone, er i områdene rundt Gaza dette merkes.

Offisielt reiseråd for Israel
Utenriksdepartementet fraråder alle ikke nødvendige reiser til grenseområdet (40 km) mot Gaza i det sørlige Israel.

Reisende oppfordres til å registrere seg på www.reiseregistrering.no
http://www.reiseregistrering.no

Last edited by a moderator:

SAS hevder de nå kun har under 40 personer som er igjen i Tel Aviv og de andre skal være ombooket

http://www.check-in.dk/usikkerhed-om-sas-beflyvning-af-tel-aviv#.U9DGrKNhiK0
"Vi kan ikke helt vurdere præcist hvor mange der ikke kan komme hjem, da der faktisk ikke er særligt mange, som har efterspurgt hotel. Tidligere i dag (onsdag, red.) var der færre end 40 ud af to fuldbookede flyafgange, der var på hotel, og i løbet af dagen har vi fået ombooket lidt mere end en håndfuld passagerer, der oprindeligt havde hotel," forklarer pressechefen.

Det var debatt paa TV her om det naa. Det ble spekultert i om flyforbudet til Israel var politisk motivert. Hvem vet, kanskje det. Kanskje ikke. Jeg skulle vel heller tro at det var politisk motivert aa aapne for aa reise dit igjen. Lurer paa hva som er begrunnelsen for aa si det er tryggere aa fly til Tel Aviv i dag enn i gaar. Og lurer paa konsekvensene om noe skulle skje et amerikansk fly der borte.

Det tror jeg ikke. Hvis en rakett slår ned rett utenfor gjerdet er dette den eneste riktige beslutningen. Man shutter ned, analyserer situasjonen og Hamas' evner til å gjøre skade. Sikkert en del hemmelige kanaler involvert også.

Man har nok kommet til at sjansen for at Hamas kan/vil gjøre skade på flyplassen er så liten at det i prinsippet er trygt. Forsikringsselskapene er tydeligvis enige, og det veier også tungt.

SAS starter opp TLV fra i kveld igjen

Updated 5:42pm, Thursday, July 24

SAS traffic information update

On the basis of a thorough safety analysis SAS has decided to start flying to Tel Aviv. First departure is from Copenhagen Thursday 24 July at 22.50. SAS has five weekly flights to Tel Aviv, three from Copenhagen and two from Stockholm.

Har Eurocontrol opphevet anbefalingen mot og fly til TLV? Hvis ikke, så er det bemerkelsesverdig at SAS har gjenopptatt flygningene.

@BuzzFeedNews: .@Delta, @united, @USAirways say they're resuming flights to Tel Aviv, Israel, after 2-day halt U.S. ends ban on flights to Israel - CNN.com

Hamas: Skutt raketter mot flyplass – Vi har skutt tre raketter mot Ben Gurion flyplass i Tel Aviv, skriver Hamas i en kunngjøring, dagen etter amerikanske og noen europeiske flyselskap har gjenopptatt flyvningene fra flyplassen, melder AFP.

Så spørs det om man stenger igjen da...

Hamas: Skutt raketter mot flyplass – Vi har skutt tre raketter mot Ben Gurion flyplass i Tel Aviv, skriver Hamas i en kunngjøring, dagen etter amerikanske og noen europeiske flyselskap har gjenopptatt flyvningene fra flyplassen, melder AFP.

Så spørs det om man stenger igjen da...

Hva en terror organisasjon skriver skal man ikke ta for god fisk!

Nei, ikke alltid. Men dette er nå bekreftet av det israelske militæret også. Virker som de klarte å skyte ned rakettene.

Hvis man sammenligner denne situasjonen med feks å fly over Ukraina el Afghanistan, så tror jeg nesten jeg hadde foretrukket sistnevnte.

Nei, ikke alltid. Men dette er nå bekreftet av det israelske militæret også. Virker som de klarte å skyte ned rakettene.

Hvis man sammenligner denne situasjonen med feks å fly over Ukraina el Afghanistan, så tror jeg nesten jeg hadde foretrukket sistnevnte.

Enig. Og hvor stort blir kravet fra saksøkere OM noe skulle skje?

Back