Flyselskapenes facebook-sider

Veldig spennende å følge den bratte modningsprossesen siden var igjennom, og jeg tror at svært mange av de som hadde konkrete spørsmål/problemstilling fikk veldig bra support via FB sidene. Vi ser at denne typen media virkelig har stort potensiale i krise/krise light situasjoner.
Bra oppsummert av Cedlind
 
Det ser også ut som stadig flere har oppdaget facebook-sidene. Men det kan hende at dersom det blir for mange, så kan nytteverdien bli mindre ettersom den blir fylt med spørsmål og det å finne svar blir vanskelig. Samt at de som bemanner blir for opptatt av personlige svar enn svar til flere. Dette var en generell kommentar eller mer et spørsmål om hvorvidt dette også kan brukes i framtiden, eller om det er egnet så lenge man har en viss mengde deltakere.
 
Litt galskap å følge med på FB-sidene til Norwegian... helt vanvittig pågang de har der med til tider 4-5 meldinger pr. minutt og ser ikke ut som de klarer å håndtere dette...

Hos SAS er det noenlunde grei pågang...

Og på Widerøe omtrent dødt
 
Og på Widerøe omtrent dødt

Og det er fordi vi, som jeg nevnte tidligere, har teknologi og prosesser som eliminerer behovet for mange av disse henvendelsene. Ja, vi er mindre, men hadde vi ikke hatt dette på plass ville vi sett mange flere av disse på FB og andre steder.
 
Noen som vet hvordan Ryanair og easyJet har fungert mht sosiale medier under vulkankrisen?
 
Back
Top