Som mange andre selskap.. Det er ikke rart i det hele tatt ettersom Norwegian tross alt er medlem av NHO Luftfart.Det er som hentet ut fra Norwegian sitt prospekt for emisjonen - strategien er i tillegg til lav(?) billettpris å selge varer/tjenester med lav kostnad til høy pris.
Er faktisk overasket over at NHO Luftfart fronter denne saken
Ja det var akkurat det jeg tenkte på i mitt tidligere innlegg om flymaten som vi gledet oss til under spaniaturene med KLM og Transavia på 1990-talletDet som er artig er jo at det er flyselskapene som har skapet et marked for "takea way" på flyplassene. Tidligere (i gamle dager) når det var (god) gratis mat og drikke ombord var det jo knapt noen som tenkte tanken på å kjøpe med mat.
Har alltid lurt på hvorfor selskapene ikke har satset mer på å forhåndsselge mat ved booking. Charterbransjen har jo gjort suksess med det, så logistikken funker jo. Tenker da selvsagt ikke på de aller korteste strekningene.
Det ville bli vannskelig hos SAS ihvertfall. Da de neppe har oversikt over hvor de sitter de som har bestilt det forskjellige. Ja de hadde sikkert et reservert sete da måltidet ble bestilt. Men innen de er kommet ombord er de gjerne flyttet både 2 og 3 ganger minst.
Vil ikke dette gjelde alle selskaper? Flere selskaper tilbyr jo dette idag. SAS og andre har jo ogsaa erfaring med passasjerer som skal ha spesialmat o.l. de kan jo ogsaa flytte paa seg.
Saken er vel at SAS ofte flytter på folk, uten at de har noen kontroll på hvor folk sitter. De flyttes i hytt og gevær. Har vært borti flytting med KLM og Lufthansa, men de var veldig obs på at man fikk tilsvarende plass som man opprinnelig hadde bestilt.
Så vidt jeg har skjønt så flyttes ikke passasjerer på charterfly fordi de er for å miste oversikt over hvor folk sitter slik at de får det de har bestilt.
Det ville bli vannskelig hos SAS ihvertfall. Da de neppe har oversikt over hvor de sitter de som har bestilt det forskjellige. Ja de hadde sikkert et reservert sete da måltidet ble bestilt. Men innen de er kommet ombord er de gjerne flyttet både 2 og 3 ganger minst.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.