Flyselskapene har $3,3 milliarder fanget i Venezuela

Someone

Moderator
Medlem
Den kollapsende Venezuelanske økonomien og medfølgene valutarestriksjoner har gjort at IATA nå anslår internasjonale flyselskaper har $3,3 milliarder utestående som de sliter med å få ut. Akkurat må de vente 12 måneder og da til svært dårlige kurser. Mange har også sluttet å selge billetter lokalt i Venezuela

http://www.bloomberg.com/news/2014-01-09/trapped-airline-cash-in-venezuela-rises-to-3-3-billion.html

International Air Transport Association says it members have $3.3 billion trapped in Venezuela because of ongoing currency controls.
 
Ikke helt ny artikkel .. nå har flere selskaper bestemt seg for å slutte å fly til Venezuela.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10121274

American Airlines og United Airlines er blant dem som nå stanser alle flygninger til Venezuela, og det samme gjør det panamanske selskapet Copa Airlines.

Air Canada, portugisiske TAP og det ecuadorianske flyselskapet Tame har også innstilt sine ruter til landet
 
Ikke helt ny artikkel .. nå har flere selskaper bestemt seg for å slutte å fly til Venezuela.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10121274



Gammel tråd men det fortsetter jo tett i dass for Venezuela. Denne uken har Lufthansa annonsert de legger ned sin rute til Caracas og Latam har annonsert de vil legge ned alle sine ruter til Venezula, blant annet fra Sao Paolo, Lima og Santiago. Forstår det da slik at Caracas vil være uten direkte link til både Brasil og Chile
 
I dag har både Avianca og Delta annonsert de legger ned rutene til Venezuela
Begynner bli tynt igjen med utenlandsruter derfra nå


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vi har fortsatt direkteruter til Caracas fra Europa via MAD (IB), IST (TK), LIS (TP), CDG (AF).
 
Må vel bare være tidsspørsmål før det blir revulosjon der, godt gammaldags coup d'etat kanskje.
Kan ikke bli være enn det er nå.
Jobbet også for et selskap som ikke fikk ut pengene sine og la ned ruten, og nå er kursen så syk at det koster en million for en brødskive.
Jeg hadde en en haug Bolivar liggende fra noen år tilbake og ga nylig til en kompis som flyr dit flere ganger i uka. Han fikk ikke engang kjøpt en kopp kaffe, helt verdiløst.
 
Trist utvikling. Med Delta ute av bildet er vel American med sin rute fra Miami det eneste flyselskapet igjen i USA som flyr til Caracas?
 
Urovekkende oppdatering fra Venezuela.

https://travel.state.gov/content/passports/en/alertswarnings/venezuela-travel-warning.html

https://www.gov.uk/foreign-travel-advice/venezuela

FCO_297_-_Venezuela_Travel_Advice_Ed4__WEB_.jpg
 
Veldig synd, håper ikke dette er starten på mer uro i Latin-Amerika. Jeg har nemlig lagt planer om å reise gjennom så mange land som mulig der nede, høsten 2020.
 
Og nå sliter de lokale selskapene opprettholde trafikken på grunn av mangel på deler, og man estimerer det kun er 20 fly igjen i landet som fungerer
Det var 2 forhold som sjokkerte meg da jeg fløy rundt i Venezuela:
-vrak av styrtede fly rundt småflyplasser som de ikke gadd fjerne.
-"antikvariske" fly. Så av markeringer på flere fly at det var utrangerte fly fra India.
 
Det var 2 forhold som sjokkerte meg da jeg fløy rundt i Venezuela:
-vrak av styrtede fly rundt småflyplasser som de ikke gadd fjerne.
-"antikvariske" fly. Så av markeringer på flere fly at det var utrangerte fly fra India.
Med andre ord ikke ulikt SAS, som også flyr med brukte fly fra India?

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
 
Med andre ord ikke ulikt SAS, som også flyr med brukte fly fra India?

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

OT og useriøst...
Men for å svare, de A320-maskinene SAS har fra IndiGo er jo knapt 2 år gamlere en den gamleste B738 som flyr for Norwegian....
 
Det var 2 forhold som sjokkerte meg da jeg fløy rundt i Venezuela:

-vrak av styrtede fly rundt småflyplasser som de ikke gadd fjerne.
-"antikvariske" fly. Så av markeringer på flere fly at det var utrangerte fly fra India.

Helt vanlig for luftfart i utviklingsland.
 
Back
Top