Re: FLYR kutter kraftig vinteren 2022/23
Som sofa-CEO er det jo moro å tenke ut forretningskonsepter. En ide er å starte et rent syden- og fritidsselskap; som fokuserer på sydendestinasjoner, storbyer og mer eksotiske steder folk vil reise, og hvor pris er viktigere enn avreisetid. Ved å selge mange seter til charterselskaper vil selskapet ha stabile, forutsigbare inntekter, og dermed holde prisene nede, og de kan ha effektiv flåteutnyttelse. Med effektiv flåterotasjon ville man kunne fly to t-r daglig til Middelhavet, og ned-opp-ned til Kanarifuglene.
Men et slikt selskap vil vel i praksis bli en slags v2.0 av fritidsdelen av DY, Jet Time etc?
Som sofa-CEO er det jo moro å tenke ut forretningskonsepter. En ide er å starte et rent syden- og fritidsselskap; som fokuserer på sydendestinasjoner, storbyer og mer eksotiske steder folk vil reise, og hvor pris er viktigere enn avreisetid. Ved å selge mange seter til charterselskaper vil selskapet ha stabile, forutsigbare inntekter, og dermed holde prisene nede, og de kan ha effektiv flåteutnyttelse. Med effektiv flåterotasjon ville man kunne fly to t-r daglig til Middelhavet, og ned-opp-ned til Kanarifuglene.
Men et slikt selskap vil vel i praksis bli en slags v2.0 av fritidsdelen av DY, Jet Time etc?