Flyr kutter kraftig vinteren 2022/23

• Thread starter Thread starter tdb
  • Start date Start date
Re: FLYR kutter kraftig

Merkelig at rutene som kuttes enda er salgbar. Jeg har booket til en «julehelg»-destinasjon, og vet ikke om jeg må booke med noen andre.

Interessant at de tydeligvis heller ikke klarer å få til noe på Nord Norge, hvor det var der de startet

Sånn oppsummering blir det et vinterprogram med 5-6 fly, stort sett utenriks. mange av de ansatte permiteres og de skal kutte kostander med 50%. Og således spare 400 MNOK

Og de nærmest bekrefter en emisjon og innhenting av frisk kapital

Flyr har engasjert Arctic Securities, Carnegie og SpareBank 1 Markets som finansielle rådgivere for møter med både eksisterende og nye investorer, for å styrke selskapets likviditet «gjennom bruk av ulike instrumenter», skriver selskapet.

Strengt tatt har de vel lite valg, og er vel eneste riktige å gjøre hvis de skal overleve. Så får man håpe de slipper å måtte ta levering av de 4 nye flyene som etter planen skal komme neste sommer

Så får man håpe de slipper å måtte ta levering av de 4 nye flyene som etter planen skal komme neste sommer

Vil Flyr overleve med kun ti fly, som de har nå? Er man ikke avhengig av å ha en flåte av en viss størrelse for å overleve? Vet at Frislid har hevdet at Flyr klarer seg utmerket som små, men den kjøper jeg virkelig ikke.

Har forresten noen av flyene til Flyr Power by the Hour? Eller betaler de fullpris for alle fly som står på bakken i vinter?

Spørsmålet er jo om max eller ng beholdes.

Stavanger og Kristiansund er eneste fjernet på innenriks ser det ut som.

Last edited:

Vil Flyr overleve med kun ti fly, som de har nå? Er man ikke avhengig av å ha en flåte av en viss størrelse for å overleve? Vet at Frislid har hevdet at Flyr klarer seg utmerket som små, men den kjøper jeg virkelig ikke.

12 fly

Men gitt hva enhetskostnadene lå på i sommer (ex fuel) så burde det være fullt mulig. Problemet til Flyr er i stor grad manglende inntekter og en undervurdering av kapitalbehovet for å starte flyselskap

Så vidt jeg vet er alle MAX maskinene på ordinære leasing avtaler mens NG’ene er på PBH kontrakter. Det lureste blir vel å parkere NG’ene og bruke MAX som de likevel må betale for.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Var ikke dette erfarne flyselskap-folk da ?

Erfarne flyselskap-folk har vel gjerne opptil flere konkurser på CVen :stir:

Det sagt, det er uansett like vanskelig å spå fremtiden

Når Stavanger og andre ruter kuttes ut november til mars så menes det fra og med 31. oktober? Ikke så lett å støtte Flyr når de kansellerer flyvningene mine hele tiden :)

Dette er alvorlig og sikkert nødvendig. Men hva med tilliten hos kundene? Har selv booket to tur/retur TRD-OSL i høst. Dette blir jo merarbeid og usikkerhet for kundene. Har allerede fått kansellert en Flyr avgang tidligere i høst. Begynner å tvile på om flyene går. Da blir det enkelt å booke DY eller SK neste gang.

Re: FLYR kutter kraftig vinteren 2022/23

Jeg kommer dessverre heller ikke til å booke med Flyr fremover, med tanke på den store usikkerheten i rutetabellen. Det er jo synd, for ønsker jo å støtte de!

Stavanger kan ikke bookes etter 29 oktober.

28 og 29 oktober er siste dag på flere innenriks før 22 desember.

Last edited:

Ser ut som de driver og endrer nå for det stemmer overhodet ikke med inbound/outbound for BGO og TRD enkelte dager. Ser ut som Bergen blir operert fredag og søndag.

Stavanger kan ikke bookes etter 29 oktober.

28 og 29 oktober er siste dag på flere innenriks før 22 desember.

Har en booking 9 og 10 desember, bare å vente på kansellering der da altså...

Ser ut som de driver og endrer nå for det stemmer overhodet ikke med inbound/outbound for BGO og TRD enkelte dager. Ser ut som Bergen blir operert fredag og søndag.

Ser ut som BGO-ALC og TRD-ALC fremdeles kommer til å gå, som gjør at det muligens ikke matcher med inbound/outbound på OSL rutene?

Back