Flyr har signert LOI for 737-8

Det er Boeing som selv har gått bort fra MAX-navnet.
Det vet alle, og det offisielle fra Boeing er vel 737-8. Men noen flyselskaper kaller de forskjellige navn. Ryanair kaller de 737-8200 eller 737 MAX, feks. Mens andre beholder MAX8 teksten på kroppen.

Sent fra min SM-F926B via Tapatalk
 
For en shit storm Boeing har klart å koke sammen.. [emoji17]

Sent fra min SM-F926B via Tapatalk
 
Ligger ute illustrasjon på flyr.com.
b34261ecc9fc880a_org.jpg
https://flyr.com/presse
 
Der skal sku nok ske en konkurs i Norge inden de næste 2år, enten Flyr eller Norwegian ryger, det vil være dejligt hvis både SAS, Widerøe, Norwegian og Flyr overlever.
 
Veldig spennende at Flyr går for Max (i mitt vokabular heter den Max uansett hva ulike selskaper kaller den).
Jeg tror med veldig stor sikkerhet at den gjennomsnittlige passasjer ikke forstår eller ser forskjell på de ulike navnene og variantene, og for min del hadde jeg ikke vært bekymret for å sette meg i en Max igjen (jeg fløy med DY Max rett før første ulykken med disse).

Spørsmålet er hva Flyr skal bruke disse til? Ønsker de range til å komme inn på f. eks. OSL-NYC, eller primært reduserte operative kostnader vs. NG?
 
Folk er forskjellige, jeg bryr meg heller ikke om det er en MAX, nå som de er fikset og godkjent (igjen). Men samboeren min var sjokkert over at hun hadde flydd med MAX8 (United, LGA-MIA). Tror mange fortsatt reagerer negativt når/om de ser MAX på sikkerhetsarket..

Sent fra min SM-F926B via Tapatalk
 
Folk er forskjellige, jeg bryr meg heller ikke om det er en MAX, nå som de er fikset og godkjent (igjen). Men samboeren min var sjokkert over at hun hadde flydd med MAX8 (United, LGA-MIA). Tror mange fortsatt reagerer negativt når/om de ser MAX på sikkerhetsarket..

Sent fra min SM-F926B via Tapatalk

Javel, dette er naturlig, mennesklig psykologi.

Men, det holder ikke dersom man samler argumenter.

Just en liten blikk tilbake i historien. I Juni 1988 crashed en A320 på typens første revenue flight. Eksakt denne flytype er idag en av de mest sikre i lufta. Ingen har problemer å sette fot i en 320 idag, så lenge du har ikke generelt flyskrekk.

737MAX fikk grounding og en nytt myndighets godkjenning.
Det er - teknisk sett - trygg å fly.

Likevel hjelper det lite med folkens psykologien. Det vil ta tid og positive erfaringer før folk dropper sin følelse av en visst ubehagelighet.
 
Der skal sku nok ske en konkurs i Norge inden de næste 2år, enten Flyr eller Norwegian ryger, det vil være dejligt hvis både SAS, Widerøe, Norwegian og Flyr overlever.

Nei , det tror jeg ikke på , men det kan komme justeringer for flyflåten og ruter i forhold til markedet for alle 4 aktørene er nok mest sannsynlig.
 
Dette blir interessant . Ikke overraskende at det er ALC og Steven F.
Udvar-Házy som er valgt fra Flyr sin side her. Braathens hadde flere maskiner fra ILFC som i sin tid ble startet og var eid av Steven F. Udvar-Házy. Her har nok tidligere forretningsforhold og bekjentskaper spilt en liten rolle.
I min tid i Norway Airlines forhandlet vi også med ILFC og Steven F. Udvar-Házy om leie av 737- maskiner uten av det ble noe leieforhold den gangen. mer om dette senere.
 
Back
Top