Flypriser til USA juni-juli 2010

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Familien skal til USA i juni-juli neste år, og jeg har så vidt begynt å undersøke flypriser. Vi skal først tilbringe en ukes tid i New York og deretter reise videre til San Francisco og være der omtrent like lenge.

Jeg trodde i utgangspunktet at det ville være billigst å bestille en tur/retur-reise Oslo-New York og så bestille New York-San Francisco separat. Velger jeg dette ser det billigste alternativet ut til å være Swiss på utreise og Lufthansa på hjemreise, det koster fra 3800 kr. om man har utreise 20. juni eller tidligere og 4800 kr. om man reiser etter denne datoen. En tur/retur reise New York-San Francisco koster ca. 2000 kr.

Jeg har også prøvd å slå sammen alle flightene i en booking og foreløpig får jeg opp SAS til New York, United videre til San Francisco og Lufthansa direkte fra San Francisco til Frankfurt og videre til Oslo, til 5400 kr.

Selv om jeg i utgangspunktet tenkte å vente med å bestille til langt over nyttår, synes jeg prisene ikke er så verst med tanke på at dette er i slutten av juni og begynnelsen av juli.

Hva tror dere, bør jeg bestille eller vente?

Jeg tror ikke du får det billigere enn 3800 for å si det sånn! Og om du gjør det, kan det umulig være så mange kronene å spare i forhold til det!

BF:cool2

Erfaringsmessig dukker det jo opp en del tilbud, men så veldig mye billigere enn dette tviler jeg på at du får. Hvilke bookingsklasser var dette i?

OSL-NYC-SFO-OSL til 5400,- må vel være en god pris og da slipper du eventuelle problemer med separate bookinger og transfer på hjemreisen med stopp i NYC. Det ville vært mitt valg i alle fall.

Apropo priser til NYC; vurderer en tur selv i mai 2010, og nå ligger prisene på 3900,- med LX/LH. Noen som vet om det bruker å dukke opp kampanjer med avreise i mai?

Jeg sjekket nylig billetter til USA/CA i forbindelse med julebordet i slutten av januar og et bryllup i slutten av juli. Sistenevnte kom ut nesten dobbelt så dyrt på samme avgangene, så jeg tror nok det ofte kan være lurt å sitte på gjerdet en stund. Når det er sagt var ikke de prisene du hadde fått så gærne akkurat.

Back