LN-DAG
ScanFlyer Pensjonist
Flypriser på reiser idag, kontra for 40 - 50 år siden
Lurer på hvordan flyprisene på reiser var den gang i forhold til en vanlig industriarbeider lønn, kontra idag ?
Var det å fly så mye billigere enn annen samferdsel, siden det var en masse sjøfly, mellomstore fly og helikopter selskap rundt om i landet.
Var vei, tog og båt tilbudet for dårlig ?
Husker helikopter ble brukt mye mer til frakt/passasjer flyvning for bare 20 år siden.
Spent på om noen kan gi meg litt mer info om dette.
(Håper jeg har brukt rett forum.... Tenkte at dette var mer historie enn reiseskildringer)
Bilder fra -64 -74 -75 (helikopter) og -82
				
			Lurer på hvordan flyprisene på reiser var den gang i forhold til en vanlig industriarbeider lønn, kontra idag ?
Var det å fly så mye billigere enn annen samferdsel, siden det var en masse sjøfly, mellomstore fly og helikopter selskap rundt om i landet.
Var vei, tog og båt tilbudet for dårlig ?
Husker helikopter ble brukt mye mer til frakt/passasjer flyvning for bare 20 år siden.
Spent på om noen kan gi meg litt mer info om dette.
(Håper jeg har brukt rett forum.... Tenkte at dette var mer historie enn reiseskildringer)
Bilder fra -64 -74 -75 (helikopter) og -82
 
	 
		 
 
		 
			 
			 
			 
			 
 
		
 
 
		 
 
		 De første årene etter åpningen var det DC-7C og Convair Metropolitan som ble brukt. Hvis man sammenligner de 460,- 1964 kronene med 2004 verdien så ville det blitt 3861,- og med nattfly 3061,-. Det er jo mulig å få en smule billigere biletter i dag ja!
  De første årene etter åpningen var det DC-7C og Convair Metropolitan som ble brukt. Hvis man sammenligner de 460,- 1964 kronene med 2004 verdien så ville det blitt 3861,- og med nattfly 3061,-. Det er jo mulig å få en smule billigere biletter i dag ja! ld
ld 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		 
 
		