• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flyplasser som ligger langt unna byen eller i "feil by"

Hypern

ScanFlyer Rusty
Faktisk vil jeg si SWF er mye mer interessant for oss som ønsker å komme oss litt oppover langs Hudson-elva. Cirka 40-50 minutter unna Poughkeepsie og Hyde Park f.eks, er perfeeeekt hvis jeg skal over og besøke slekta, eller vice versa. Områdene oppover mot Albany, blir jo veldig lett tilgjengelig. Ja man trenger leiebil, men det er jo litt av sjarmen med å besøke USA også, spør du meg.

Men det blir misvisende å kalle det for New York - mener det er et krav at man på nogenlunde fornuftig vis kan komme seg kollektivt til byene de hevder man flyr til. Torp har jo tog og buss til Oslo relativt ofte. Ryanair forsøkte jo i sin tid å kalle Haugesund for Bergen...
 
Re: Norwegian starter Boston og Stewart fra Bergen

Men det blir misvisende å kalle det for New York - mener det er et krav at man på nogenlunde fornuftig vis kan komme seg kollektivt til byene de hevder man flyr til. Torp har jo tog og buss til Oslo relativt ofte. Ryanair forsøkte jo i sin tid å kalle Haugesund for Bergen...

Nå ligger jo flyplassen i delstaten New York, så sånn sett er den mer New York enn Newark :D.

Men det kommer også direkte buss.
 
Re: Norwegian starter Boston og Stewart fra Bergen

Men det blir misvisende å kalle det for New York - mener det er et krav at man på nogenlunde fornuftig vis kan komme seg kollektivt til byene de hevder man flyr til. Torp har jo tog og buss til Oslo relativt ofte. Ryanair forsøkte jo i sin tid å kalle Haugesund for Bergen...

New York er stor og omfatter veldig mye mer enn en by i utkanten av staten. Det er overhodet ikke misvisende. Det som er misvisende, muligvis lettere ignorant, er alle som snakker om New York når de mener New York City. Det er dér upresisheten ligger. Jeg har bodd i New York, men aldri i New York City.

Og New York er bondelandet:

New York is a major agricultural producer overall, ranking among the top five states for agricultural products including maple syrup, apples, cherries, cabbage, dairy products, onions, and potatoes.
 
Re: Norwegian starter Boston og Stewart fra Bergen

New York er stor og omfatter veldig mye mer enn en by i utkanten av staten. Det er overhodet ikke misvisende. Det som er misvisende, muligvis lettere ignorant, er alle som snakker om New York når de mener New York City. Det er dér upresisheten ligger. Jeg har bodd i New York, men aldri i New York City.

Og New York er bondelandet:

Jeg er selvfølgelig klar over det men det er svært sjeldent man reklamerer for hele delstater. Og at Providence er Boston er direkte misvisende selv om det er litt i nærheten. Og når de aller fleste flyselskaper reklamerer for New York så mener de altså byen og ikke delstaten (og da skriver de gjerne New York, JFK eller New York/Newark for å vise hvilken flyplass de flyr til). Vil de reklamere for Albany gjør de selvsagt det, men de skriver ikke New York i samme setning. Newburgh er vel ikke en offisiell flyplass for New York City engang.
 
Re: Norwegian starter Providence og Stewart fra Bergen

Det er vel omtrent like nye NYC som Bouvais er Paris. Eller Charlerois Brussel.

Kjent taktikk fra Europa - nå også i Amerika. ;)
 
Re: Norwegian starter Boston og Stewart fra Bergen

New York er stor og omfatter veldig mye mer enn en by i utkanten av staten. Det er overhodet ikke misvisende. Det som er misvisende, muligvis lettere ignorant, er alle som snakker om New York når de mener New York City. Det er dér upresisheten ligger. Jeg har bodd i New York, men aldri i New York City.

Og New York er bondelandet:

Frank Sinatra said:
Start spreading the news, I'm leaving today.
I want to be a part of it, New York, New York.
These vagabond shoes, are longing to stray
Right through the very heart of it, New York, New York.

I wanna wake up, In a city that doesn't sleep.
And find I'm king of the hill, top of the heap.

These little town blues, are melting away.
I'll make a brand new start of it, in old New York.

If I can make it there,
I'll make it anywhere.
It's up to you, New York, New York.

New York, New York.
I want to wake up, in a city that never sleeps.
And find I'm A-number-one, top of the list, king of the hill, A-number-1...

These little town blues, are melting away.
I'm gonna make a brand new start of it,
In old New York, and...

If I can make it there, I'm gone make it anywhere.
It's up to you, New York, New York!

Hæhæ Frank tok feil hele tiden han gitt ! :drink
 
Re: Norwegian starter Providence og Stewart fra Bergen

Det er vel omtrent like nye NYC som Bouvais er Paris. Eller Charlerois Brussel.

Kjent taktikk fra Europa - nå også i Amerika. ;)

Jeg lurer jo litt på medusineringen din ;) Det er jo kjent taktikk fra Amerika !! som Ryanair og Kjos har adoptert i Europa. Southwest hadde jo Islip som New York, Baltimore som Washington DC, og det var ikke Christoffer Kjosbus som oppdaget Oakland, men Southwest mens Kjos ennå snurret med propeller på Fokker 50.

Internasjonalt har du muligens hørt om Bellingham - som Alligent markedsførte som Vancouver South når de startet med ex SAS DC-9-21.
 
Re: Norwegian starter Providence og Stewart fra Bergen

Jeg lurer jo litt på medusineringen din ;) Det er jo kjent taktikk fra Amerika !! som Ryanair og Kjos har adoptert i Europa. Southwest hadde jo Islip som New York, Baltimore som Washington DC, og det var ikke Christoffer Kjosbus som oppdaget Oakland, men Southwest mens Kjos ennå snurret med propeller på Fokker 50.

Internasjonalt har du muligens hørt om Bellingham - som Alligent markedsførte som Vancouver South når de startet med ex SAS DC-9-21.

SÅnn bortsett fra at Baltimore er jo en del av greater DC og Oakland er en del av Bay Area. BART frakter deg jo raskt i tunnel under bukta lurer på om det nesten er raskere enn SFO, men har ikke prøvd fra Oakland siden da.
 
Back
Top