Flyplassen i Los Angeles (transfer, immigration m.v.)

Sitter med samme problemstillingen selv. Har satt opp retur kl 10.

LAX har en veldig bra Star Alliance lounge med terrasse utendørs for å se på fly, god mat og drikke. Ikke det verste stedet å henge noen timer.
Har sett på loungen i youtube og det er jo nesten slik at det blir en av severdighetene våre på turen sammen med Grand Canyon, Arches og Disneyland :-)

Vi ankommer med fly til Phoenix 09:22. Jeg har booket leiebil derfra kl.10:30 og må etter 8 dager levere den ved LAX senest kl.10:30. Litt av poenget er jo å time det slik at jeg sparer noen hundrelapper på enda en døgleie og heller sitter litt lenger i loungen. Kan fort bli over 3 timer på LAX og hvis vi slipper køer kan det bli 2 timer i denne loungen. Jeg tror det skal gå bra jeg :-)

De hadde nok vært ute av business for lenge siden hvis de ikke var det. Litt varierende anmeldelser, men mistenker mye av det negative er stressa folk som ikke har lest hvordan det fungerer ...

En kompis skal fly via LAX og videre til NAN denne uken, og har 9 timer på LAX. Ankommer med KLM og skal videre med Fiji Airways i økonomi. Kan han kjøpe seg inn i en lounge? Jeg har forstått at Star Alliance loungen tilbyr betalt access uavhengig av allianse man flyr. Men det ser ikke ut til at bookinglinken funker, får bare opp en error-beskjed.

Er det andre alternativ som han heller kunne vurdert? Det viktigste er dusj og avslapping, så et kurant flyplasshotell i nærheten kan vel kanskje også vurderes.

En kompis skal fly via LAX og videre til NAN denne uken, og har 9 timer på LAX. Ankommer med KLM og skal videre med Fiji Airways i økonomi. Kan han kjøpe seg inn i en lounge? Jeg har forstått at Star Alliance loungen tilbyr betalt access uavhengig av allianse man flyr. Men det ser ikke ut til at bookinglinken funker, får bare opp en error-beskjed.

Er det andre alternativ som han heller kunne vurdert? Det viktigste er dusj og avslapping, så et kurant flyplasshotell i nærheten kan vel kanskje også vurderes.

Hyatt Regency ved terminalene eller Westin mellom rullebanene. Og mange andre i nærheten.

Ville også tatt meg en tur i nærområdet! Mange muligheter, Marina del rey, Venice Beach, El segundo eller litt upscale Manhattan Beach har jo mye å by på kun en kort Uber/Lyft unna.

Men til spørsmålet da, Alaska lounge selger inngang for 60 daler uansett hvem du flyr med i terminal 6, litt gang til/fra TBIT men airside. LA International Lounge i TBIT er den Fiji bruker adgang med Loungebuddy hvert fall. Ellers skulle Star alliance visstnok selge adgang som du sier og den danker ut de andre i så fall.

Noen som har lagt merke til om Fast track på LAX TBit er for spesifikke flyselskaper? Har kjøpt billett med fast track fra Jet blue som bruker terminal 5. Kan jeg da bruke fast track på TBIT terminalen også?

Noen som har lagt merke til om Fast track på LAX TBit er for spesifikke flyselskaper? Har kjøpt billett med fast track fra Jet blue som bruker terminal 5. Kan jeg da bruke fast track på TBIT terminalen også?

TBIT har ikke fast track, kun TSA PreCheck som har liten verdi for oss utlendinger uten oppholdstillatelse.

Du kan passere vanlig sikkerhetssjekk i hvilken terminal som helst med gyldig boarding pass, nå er alle terminalene koblet sammen airside via gangvei. Det kan f.eks. være tid å spare på T4 sikkerthetskontroll kø vs TBIT selv om du flyr ut via TBIT.

Ettersom du har fast track i T5 ville jeg satset på den, TBIT kan være kjiiiip kø.

Back