Flyplass Android-app

Oppdatert versjon ute, 1.5.2:

- Lagt til støtte for Leknes Lufthavn (LKN)

En våken bruker oppdaget at jeg hadde glemt å legge med denne flyplassen i app'en.
Nå er Leknes altså med, sammen med sin GPS-posisjon (for automatisk valg av nærmeste flyplass).

Flott.

Hadde kanskje vært mulig å lagt inn noe basic info om flyplassen når du trykker inn på den (der det står avgang og ankomst), henta fra ATIS eller noe lignende?

Flott.

Hadde kanskje vært mulig å lagt inn noe basic info om flyplassen når du trykker inn på den (der det står avgang og ankomst), henta fra ATIS eller noe lignende?

Takk for tilbakemelding!

ATIS eller lignende er jeg ikke kjent med, hvor kan man hente ut slik data?

Ny versjon ute: Flyplass Pro

Forskjeller fra standard Flyplass-app'en:

- Varsling ved statusendring på valgte flighter. Standard android-varsling med vibrasjon og lyd.
- Lokalisert taxi-oppringning, ringer opp nærmeste taxisentral for deg enkelt og greit.
- Værmelding (langtidsvarsel hentet fra yr.no) lett tilgjengelig for alle flyplassene
- Favorittflyplasser, gjør det enkelt å finne de mest brukte flyplassene
- Linker til informasjon om transport/parkering, butikker/servering samt servicetilbud ved samtlige flyplasser.

Last ned fra Google Market

Meld fra hvis dere oppdager noen feil eller andre problemer!

Skjermbilder:

mainmenu.png

airportMenu.png

flights.png

watchedflights2.png

notifications2.png

Nydelig app, akkurat kjøpt den. Det som jeg hadde satt stor pris på er å få rask tilgang til metar. Både for aktuell flyplass og destinasjon.
Men app'n er flott som den er.

Super app! Funker perfekt på min SE Xperia Arc. :)

Hadde likt å ha en "favorite" funksjon hvor man kan rangere de flyplassene man bruker mest høyere opp på listen. Så slipper man å scrolle langt ned for å finne Oslo f.eks. :)

*EDIT*
Ser nå at det er mulig i Pro versjonen. :)

Nydelig app, akkurat kjøpt den. Det som jeg hadde satt stor pris på er å få rask tilgang til metar. Både for aktuell flyplass og destinasjon.
Men app'n er flott som den er.

Takk for skryt :-)

Metar er jeg ikke kjent med, kan noen komme med noen linker her? Antar det er noe jeg kan koble inn ganske greit i appen.

Takk for skryt :-)

Metar er jeg ikke kjent med, kan noen komme med noen linker her? Antar det er noe jeg kan koble inn ganske greit i appen.

METAR er kort og godt værmelding men da for flyvere.

Norges offisielle data publiseres av avinor på www.ippc.no
En mobilutgave finnes også og været for f.eks. BGO hentes ut slik https://www.ippc.no/ippc/wap.jsp?AED1=ENBR

Jeg vet ikke om Avinor tilbyr dette i XML-format også. Men som som HVI viser så er også andre nettsteder der man kan få ut det samme, jeg bruker gjerne wxsupport.com selv. Flightsim-folket bruker aktuell værdata så noen sted finnes det vel å få tak i i riktig format.

METAR er vel ikke så brukbart for den jevnlige bruker med mindre den "oversettes". Å lese en METAR er ikke bare-bare.

For øvrig skal jeg kjøpe appen nå!

Kunne kanskje vært en idé at man kunne velge mellom METAR og "oversatt" vær. API'et til weather.areo har mulighet for å vise begge deler.

Back