Flypassasjerene vi alle hater

Punkt 5 er min "vinner". Jeg opplever dette hver gang.

Kunne ikke vært mer enig. Men med aktive kneskåler, som fører til at personer selv får føle punkt èn på kroppen, opphører som oftest punkt 5 ganske raskt.
Unger som skriker er det ofte ikke så mye man får gjort noe med. Opplevde selv en gang under innflyvning til OSL en dresskledd herremann som snudde seg bak og henvendte seg til damen bak, som satt med en liten tass på 1-2 år på fanget. Gutten skreik som en stukken gris, antageligvis pga vondt i ørene som følge av trykkendringer. Passe sur spurte han damen om hun ikke kunne be ungen være stille, for han hadde flydd i "over 20 timer" og "ville gjerne duppe litt før landing". Var endel folk som dro på smilebåndet.

Punktet med folk som spretter opp så fort flyet stopper, er også en ting som får meg til å smile lurt i skjegget. Voksne folk som løsner beltet så stille de kan så fort hjulene er på bakken, og folk på rad 15 som brøyter seg fram før døra foran er åpnet, er altid en morsom avslutning på turen.

Går ut fra han henviser til Braathens Best og Back produkter. Det skapte av ukjente årsaker voldsomme reaksjoner at de som betalte 1/4 av prisen faktisk ikke fikk samme produkt!

Hadde det noe med LO & venstresiden å gjøre da?

Hadde det noe med LO & venstresiden å gjøre da?
Ja, de gikk kraftig ut og oppfordret alle sine medlemmer om å boikotte BU om jeg ikke husker feil. Slik forskjellsbehandling ville LO ikke ha noe av.

Jepp, da Braathens innførte Best og Back gikk jo LO helt i harnisk for slikt forskjellsbehandlig kunne man ikke ha noe av.....leve gjennomsnittligheten :rolleyes:

Last edited:
Jeg trodde forsåvidt ikke dette var et sted for politiske ytringer, men mulig jeg tar feil?
Kanskje noen har lov til det, mens andre blir sensurert fortere enn enn presten rekker å si amen i kjerka dersom man så mye som kommer med en liten hentydning til politikk?
Slik virker det iallefall, når man ser de stadige hentydningene enkelte kommer med.

Sparking i setet er også min største irritasjon, men jeg har en til som ikke er nevnt her. Folk som bruker seteryggen din til å dra seg opp av setet. Har hatt en del opplevelser på tur over dammen, der du nesten er i drømmeland og plutselig får ett brutalt rykk i setet når fyren bak drar seg opp for å komme på do.

1. Passasjerer som sparker i setet 73
.... Enten er det fordi jeg ikke reiser nok med fly, ellers så er jeg bare veldig heldig, men jeg opplever faktisk ikke dette som et problem...

2. Utålmodige passasjerer ved landing
... bare ler jeg av. Selv pleier jeg å ha god tid.;)

3. Foreldre som ikke kontrollerer barna
... har riktignok opplevd viltre "krabater", men jeg har ennå til gode å klare å si ifra før foreldrene tar affære...

4. Klaging
... på hva?

5. Passasjerer som legger setet unødvendig langt ned
... og problemet var? Eller er jeg bare ekstremt tykkhudet? :8:

6. Ben strekt ut i rommet
... eh... er dette vanlig?

7. Snorking
... har jeg til gode å oppleve. Du skal sannelig snorke høyt for å høres over flyets egne lyder...

8. Spilling av høy musikk
Tja... Litt småirriterende å ikke få med seg hele sangen...:p

9. Konstant vandring i kabinen
... og enda anbefales det på mange av de lengre flyvningene at man reiser seg og bruker bena litt fra tid til annen underveis... Akk ja, hva man ikke skal lage problemer av

10. Høylydt spising
Jøss! :wow: Er det mulig å spise såpass høylytt at det høres over flyets egne lyder? Da skal du være bra høylydt, da...

.... Men ærlig talt er det ikke mye her som er et problem dersom du ikke velger å gjøre det til et. Trekk pusten, tell til 10, og slapp av; verden har ennå ikke gått under! ;)

.... Enten er det fordi jeg ikke reiser nok med fly, ellers så er jeg bare veldig heldig, men jeg opplever faktisk ikke dette som et problem...

... har riktignok opplevd viltre "krabater", men jeg har ennå til gode å klare å si ifra før foreldrene tar affære...

4. Klaging
... på hva?

7. Snorking
... har jeg til gode å oppleve. Du skal sannelig snorke høyt for å høres over flyets egne lyder...

... og enda anbefales det på mange av de lengre flyvningene at man reiser seg og bruker bena litt fra tid til annen underveis... Akk ja, hva man ikke skal lage problemer av

10. Høylydt spising
Jøss! :wow: Er det mulig å spise såpass høylytt at det høres over flyets egne lyder? Da skal du være bra høylydt, da...

.... Men ærlig talt er det ikke mye her som er et problem dersom du ikke velger å gjøre det til et. Trekk pusten, tell til 10, og slapp av; verden har ennå ikke gått under! ;)

Enig i at mesteparten av dette ikke er noe problem, men når plassen fysisk er mindre enn det kroppen min trenger, ved at en person ikke bryr seg en døyt om andre enn seg selv, og legger setet bakover så man sitter i en skrustikke, det er et problem.

7. Snorking
Forholdsvis irriterende, ja, og enkelte overdøver det meste. Var på en UA-gris for noen år siden, jeg satt på F-setet, snorkeren på A-setet tre rader foran meg (omtrent midt i flyet) og han hørtes godt. Det ble en lett lattermild stemning i store deler av flyet etter hvert som snorkingen endret lyd og frekvens i turbulens o.l. Heldig vis var det på en kort dagflyging...

Tja, skulle nesten tro at muligheten til å høre snorking var bedre på en 12-timers nattflyvning enn på korte dagflyvninger med smågriser, men den gang ei tydeligvis...

Setene går vel bare an å legge ned et visst antall grader, så det er vel avstanden mellom setene som er for liten.Om det er et problem velger jeg bort vedkommende selskap neste gang.

Skrikende barn. Vel, det er like irriterende med foreldre som høylydt snakker babyspråk i timevis for å holde knotten fra å grine.

Høylydt spising er et fenomen i Kina i hvert fall. Slurper og slafser før de mette og fornøyde harker, spytter og snyter på restene.

Utålmodige passasjerer. De verste opplevelsene jeg har hatt har alle innvollvert afrikanere som spretter opp så snart de kjenner hjulene tar bakken og totalt ignorerer kabinbesetningen.

Utålmodige passasjerer. De verste opplevelsene jeg har hatt har alle innvollvert afrikanere som spretter opp så snart de kjenner hjulene tar bakken og totalt ignorerer kabinbesetningen.

Unnskyld, men hva har det at det var afrikanere med saken å gjøre? Det er vel en rimelig lite relevant tilleggsopplysning..

4. Klaging
... på hva?

7. Snorking

10. Høylydt spising

Når flyene blir trangere og servicen er vekk (julekveldsvisa) blir ting selvsagt verre.

Nå tror jeg ikke du eller andre (og meg) er 100% så kul som du prøver å være i denne posten ;)

Pkt 2 for eksempel. Dersom flyet kommer inn lovlig seint, du har 15 minutter til siste connection går for dagen, du er langt bak og du ser at folk suller med alt mulig dill dall istedetfor å komme seg ut av flyet slik at du rekker neste avgang, tror jeg neppe du ler ;)

Min verste på denne lista er nok pkt 5. At folk legger ned setet i helt nederste posisjon når ett måltid blir servert og bøyer seg fremover for å spise, er rimelig uintelligent, så jeg sier selvsagt fra. Dette er kronisk på innenriks F i USA.

En ting jeg synes er det enda verre enn det som er lista opp her er folk som bruker setet ditt som hjelp til å reise seg opp. Det skjer utrolig ofte og er det jeg finner mer irriterende enn noe annet. Klarer du ikke å få den feite rævva di ut av setet med kun å bruke beina, er du ikke fit for flight.

En annen ting som heller ikke står på lista er tullinger som camper i midtgangen for å ta ut lommebøker, ipods, få på plass trillekoffert og stopper opp hele boardingen mens dette pågår.

Så mye som jeg reiser, har jeg roen i de aller fleste tilfeller fordi jeg vet at grunnen til at det er slik er fordi folk rett og slett ikke tenker over hvor lattis de egentlig er og kan dermed ikke noe for det. Men jeg er selvsagt ikke usein å si ifra dersom det er en AA (Annoying American) som oppfører seg som en lattis.

Enig i at mesteparten av dette ikke er noe problem, men når plassen fysisk er mindre enn det kroppen min trenger, ved at en person ikke bryr seg en døyt om andre enn seg selv, og legger setet bakover så man sitter i en skrustikke, det er et problem.

Og du tenker på alle andre og ikke deg selv?
Det er så uendelig kjedelig å sitte på ett fly at man irriterer seg lettere, jeg irriterer meg selv noen ganger, men som regel er det fordi det generelt er irriterenes å bli klemt inn i en kasse med masse folk....!!!!

Og du tenker på alle andre og ikke deg selv?
Det er så uendelig kjedelig å sitte på ett fly at man irriterer seg lettere, jeg irriterer meg selv noen ganger, men som regel er det fordi det generelt er irriterenes å bli klemt inn i en kasse med masse folk....!!!!

Jeg er nok ingen barmhjertig samaritan, men jeg legger ALDRI setet bakover hvis det sitter voksne folk der. Er det unger med korte bein, spør jeg først.

Siden innestengningen er frivillig, irriterer jeg meg ikke over noe særlig annet når jeg flyr.

Min favoritt er ikke på listen en gang. Det er for dem som tror at enhver flytur er en fest eller et gedigent vorspiel. Måtte en gang si fra at det ikke var nødvendig for meg å ha inngående opplysninger om hva samtalen dreide seg om. Jeg satt på bakerste rad i en 733, og denne gjengen satt på rundt rad 17-18.. Fatter ikke hvorfor det var jeg som måtte ta initiativet. Lov til å dempe seg LITT.....

Nå tror jeg ikke du eller andre (og meg) er 100% så kul som du prøver å være i denne posten ;)

Tja, er jeg nå egentlig "kul"? Eller er "åndsfraværende" et bedre begrep her...? Det siste virker jo tross alt mer korrekt med tanke på hva som skrives i denne tråden.... :p

Unnskyld, men hva har det at det var afrikanere med saken å gjøre? Det er vel en rimelig lite relevant tilleggsopplysning..
Er du hårsår eller? Det relevante er at i 100% av tilfellene jeg selv har opplevd er stuntet utført av Afrikanere, også kalt negre.

Back