Flynonstop er konkurs

Last edited by a moderator:
Re: Flynonstop er konkurs.

Synd, men som forventet. Ikke overraskende at det skjedde nå da ryktene har gått en stund at de ikke har betalt Avinor

Oops. Synd for alle de som har kjøpt biletter på den tiltenkte ruten ut av Bodø, som skulle starte opp neste helg (korrigert etter en miss på år...). Glad jeg ikke booket biletter med dem for å si det sånn..

Last edited:

Det var synd :( :( :( Hadde vært bra om de hadde klart seg og kunne drevet i en litt mindre skala.

Last edited by a moderator:

Cecilie, Bizflyer og alle andre på sør-landet sin "feil" :p

Så lenge de ikke tilbød hverken bonuspoeng eller lounge var det aldri et alternativ for mine reiser ;)

Synd for selskapet, ansatte og kundene. Men det gikk vel som det måtte med lavt belegg og et begrenset kundegrunnlag.

Griper WF sjansen? Erfaringene fra London ruten er vel OK, og kanskje et selskap med riktig størrelse på fly kan få til noe her? Andre kandidater?

Tja, det er vel ting som tyder på det ikke er så mye attraktivt å gripe etter?

Tja, jeg tolker det mer til at det ikke var nok til å starte et selskap med bare et fly. Derimot så tror jeg at en til to ruter er mulig å få til for et større selskap. Med riktig flytype. Og da faller det naturlig å tenke på WF. Der er på KRS, de har en billigere flytype og de interliner med andre.

Veldig synd - de skal ha for forsøket. Sjansen for at dette skulle gå bra var vel minimal, kanskje rart de holdt det gående såpass lenge som de gjorde!

Oops. Synd for alle de som har kjøpt biletter på den tiltenkte ruten ut av Bodø, som skulle starte opp neste helg (korrigert etter en miss på år...). Glad jeg ikke booket biletter med dem for å si det sånn..

Hvis billettene er betalt med kredittkort kan man vel gå på kortutsteder og kreve pengene tilbake?

Vidar

Og SAS hjelper de stranede.
For våre passasjerer blir dette en uheldig og svært traurig opplevelse. Ettersom at FlyNonstop ikke kan fly de oppsatte rutene, må hver enkelt passasjer søke kontakt med SAS som har sagt seg villig til å avhjelpe våre passasjerer med ombookinger/salg av nye billetter til spesialpris. Man kan også ta kontakt med sitt reisebyrå eller søke etter nye billetter på nettet, skriver Flynonstop i en pressemelding.
http://www.fvn.no/okonomi/--Vi-lyktes-kommersielt_-men-ikke-finansielt-2497264.html#.Um-I8Sg7-lc

Også Sunnmørsposten har ei sak:
Flyselskapet Flynonstop tilbød i sommer direkte flyavgang mellom Ålesund og Nice. De planla også å fly skiturister fra Ålesund til Sveits fra 1. januar.

– Vi beklager å måtte meddele at det i dag er sendt en begjæring om oppbud av Flynonstop AS. Dette betyr at alle våre flyvninger fra og med tirsdag den 29.10.2013 klokka 06.00 er blitt innstilt, melder selskapet tirsdag formiddag.

Ære være optimistene i FlyNonstop, men realisme er også nødvendig.
Det er lov å prøve seg , dog krever dette en stor pengesekk.
Den ser nå ut til å være tom.

Back