FlyMe er skikkelig dumme!!

Replying to Topic 'FlyMe er skikkelig dumme!!'

Originally posted by Bengt

Luft däremot är överskattat som njutningsmedel i choklad...

Sant att luft är överskattat. Dessutom fånigt att behöva betala för luftbubblor när det är choklad man är ute efter. Tycker annars att Marabous sortiment inte är så jäkla dumt. Gillar mintkrokant och kokos.

Som aktieägare i FlyMe vill jag inte se en konkurs. Nu är mina andelar i och för sig inte speciellt mycket värda.

Originally posted by jikswoboB

Som aktieägare i FlyMe vill jag inte se en konkurs. Nu är mina andelar i och för sig inte speciellt mycket värda.

Klart det, og flyfreaken Isbamse (i motsetning til sjokomanen Isbamse) håper jo også at de klarer seg - men nå for tiden er det fristende å shorte alt som finnes av flyaksjer...bare så synd at det er farlig hvis man tar feil og det går bra med selskapet.

Originally posted by Isbamse

Jag kan berätta att det förekommer mycket få innovationer i chokladbranschen... De verkliga nyheterna är väldigt få. Dessutom trodde jag att Freia och Marabou mjölkchoklad var likadana, och MArabou har inte ändrat sig de senaste åren.
Luft däremot är överskattat som njutningsmedel i choklad...
I Spanien hittade jag 70% choklad med apelsinbitar i, den var fantastiskt god!!

Jobber du i sjokobransjen? Etter min mening er det meste av sjokobasert godteri søppel - og de fleste 70% sjokolader har også en kvalitet som burde medført livsvarige forsinkede Ryanairturer på midtsete som straff. Freia sin såkalte 70% premium smaker som en ulykke på et meieri. (Også var det det med barnearbeid, da...) Men det finnes heldigvis håp:
Jodå, jag jobbar inom chokladbranschen. Arbetar på Nordens största konfektyrföretag Cloetta Fazer. Våra produkter är väl inte så kända i Norge, men Center, Sportlunch och Kexchoklad kanske känns igen...
Tyvärr har vi inte hunnit med i trenden med hög kakaohalt, men vi närmar oss. Vad gäller Freias 70 % Premium så är jag ganska säker på att det är samma som Marabous. Den är 70 % på chokladöverdraget, medan fyllningen är något helt annat. Förvänar mig att ingen har anmält dem för vilseledande reklam för jag tycker det är lurendrejeri. Dessutom är den inte speciellt god...:(
Editerad för stavfel

Hei, Bengt!

Brynild ligger rett borte i gata, hvis du kjenner til det selskapet .. Center er jättegod! Keep up the good work. :D

Jodå, jag jobbar inom chokladbranschen. Arbetar på Nordens största konfektyrföretag Cloetta Fazer.

Vad gäller Freias 70 % Premium så är jag ganska säker på att det är samma som Marabous. Den är 70 % på chokladöverdraget, medan fyllningen är något helt annat. Förvänar mig att ingen har anmält dem för vilseledande reklam för jag tycker det är lurendrejeri. Dessutom är den inte speciellt god...:(

Nei, denne jukse70prosenten har en kjerne av 35% sjokolade. Dessuten er den full av rare tilsetninger som gjør at den smaker kjemisk.

Marabou og Freia er vel begge eid av den store stygge sigarettfabrikken i junaiten?

Klart det, og flyfreaken Isbamse (i motsetning til sjokomanen Isbamse) håper jo også at de klarer seg - men nå for tiden er det fristende å shorte alt som finnes av flyaksjer...bare så synd at det er farlig hvis man tar feil og det går bra med selskapet.

Mina aktier i FlyMe var aldrig ett aktivt köp från min sida - när Array ombildades blev jag plötsligt ägare i ett flygbolag. Att sälja är liten vits eftersom jag knappt kan förlora så mycket mer än vad jag redan gjort. Kan bara hoppas på att det går upp!

Marabou och Freia ägs av amerikanska livsmedelsjätten Kraft Foods. Så vitt jag vet har dom inget med cigaretter att göra.

Nei, denne jukse70prosenten har en kjerne av 35% sjokolade. Dessuten er den full av rare tilsetninger som gjør at den smaker kjemisk.

Marabou og Freia er vel begge eid av den store stygge sigarettfabrikken i junaiten?
Jodå, Kraft Foods äger Marabou och Freia och Kraft Foods är till stor del (tidigare helägt) av Altria som är holdingbolaget för Philip Morris.

Brynild känner jag väl till, det är ju vår norska samarbetspartner!

Klokken er 22:40 - WUHU!! Jeg kan kjenne duften av blå-sjoko-planke laaaaaaaaang vei!! Hihihi :D :D :D

Originally posted by Blubird

Klokken er 22:40 - WUHU!! Jeg kan kjenne duften av blå-sjoko-planke laaaaaaaaang vei!! Hihihi :D :D :D

Jadamasa :p - sleng en mail med adressen din til:
karsten.eig(alfakrøllen, men vi må jo lure spammerne litt)ig.uit.no

Så kommer det noen planker til en postkasse nær deg.
:)

Back