Flykrasj i Moskva

Originally posted by Fry

En Germanwings A310 faktisk...:huh:

Ja, det er dét det står og det er dét alle medier har meldt - takk til Mintrans (transport ministeriet) for det.

аэробуса А-310 немецкой авиакомпании Germanwings.

Hmmm - forumet støtter ikke russisk skrift :cry:

Originally posted by LN-KOG

Originally posted by Tommy777

Er det bare meg eller er det mye ulykker med disse Challenger maskinene i forhold til f.eks. Gulfstream?

Ja, det er bare deg :colgate:

Challenger 9 og Gulfstream 21
Men Challenger har hatt en del "kjente" ulykker de senere aar pga. ising og under avgang. I Colorado (Med han NBC-fyren), I New York (Teterboro) og en N-registrert i UK vel? (Birmingham?)

Saa faar noen andre spekulere om denne hvis de vil :old -Eventuelt vente paa rapport. :wink

Originally posted by LN-KOG

Originally posted by Tommy777

Er det bare meg eller er det mye ulykker med disse Challenger maskinene i forhold til f.eks. Gulfstream?

Ja, det er bare deg :colgate:

Challenger 9 og Gulfstream 21

Mange av Gulfstreamene er ødelagt på bakken mens de var parkert ser jeg. Hvor mange produserte fly av hver sort finnes det totalt?

Som OMW sier har det vært 3 nylige ulykker med Challengern som har vært tungt over nyhetene

Originally posted by OMW
Men Challenger har hatt en del "kjente" ulykker de senere aar pga. ising og under avgang. I Colorado (Med han NBC-fyren), I New York (Teterboro) og en N-registrert i UK vel? (Birmingham?)

Saa faar noen andre spekulere om denne hvis de vil :old -Eventuelt vente paa rapport. :wink

Ut i fra jeg har fått meg med fra ymse kilder (Flying/Flight Int./pprune.org) så er det at vingen til Challengerene er ganske kritisk med tanke på forstyrrelse av overflaten, og a en klassiker ser ut til å være ferske piloter (eller piloter vant med varmere steder) som ender opp med forsøk på takeoff med knapt merkbar rim/frost på vingen og det skal visst nok være nok til å ødelegge hele gleden under takeoff.

Hvor nøyaktig og korrekt det er har ikke jeg grunnlag for å si, men virker som det er en gjenganger i omtalen av flyet.

-A

PH-NDR, dette stemmer veldig bra med det jeg også har lest.. Når det gjelder Birmingham så står det vel i rapporten at det var meldt om severe icing om natten og de var blant de eneste som ikke deicet den morgenen. -Så kan vel være en lei kombinasjon av crewerfaring og vingeprofil.

Back