Flyinkasso - Serie Discovery Channel

Liker denne serien veldig godt, - selvom det virker litt "for godt filmet" til å handle om at man henter ut maskiner verdt større summer.
Når man har tid til å feste kameraer på utsiden av en CJ2, - så har man hatt god tid på seg.

Dog god underholdning, og i mine øyne et "must" for flyinteresserte! ;)

De legger ikke skjul på at det er en del 'rekonstruering' og pynting for å høyne severdigheten. Pga personvern etc må man også jukse litt. Men historiene er ekte.

Det stemmer nok, Andreas! :)

En ting jeg synes forøvrig er litt synd, er tidvis bruk av "turbinlyd" når det er en stempeldrevet sak som er i luften..
..men det er vel slik det er å være "nerd" på fly.. :)

Langt bedre enn mange andre programmer.

Jeg begynte å se en TV-serie som heter The Strain. Den begynte med at en 767 landet på JFK og alle ombord døde, eller var bevisstløse. Før de fikk åpnet døra, klarte en av 'ramp coordinatorene' til flyseskapet å komme med følgende gullmelding om flyet: 'Wow .. it's so BIG. The plane looks so small when I sit up in my tower'. Da var det like før jeg spydde ..... Det var nok for meg .....

Jeg begynte å se en TV-serie som heter The Strain. Den begynte med at en 767 landet på JFK og alle ombord døde, eller var bevisstløse. Før de fikk åpnet døra, klarte en av 'ramp coordinatorene' til flyseskapet å komme med følgende gullmelding om flyet: 'Wow .. it's so BIG. The plane looks so small when I sit up in my tower'. Da var det like før jeg spydde ..... Det var nok for meg .....

Men jeg regner med det ikke utga seg for å være en dokumentar :)

Flyinkasso er spennende serier!

Selv om de er godt laget for å tro at det skjer at de stjeler flyene, noe det ikke gjør heller :)

Dette programmet har begynt å gå igjen og Discovery viser to episoder i helgen.

Lørdag 20.30-21.30:
Mike utfordrer alligatorer i Florida for å stikke av med et Cessna Float-fly. Senere ber en vonbroten ekskone ham om å ta et fly i Colorado.

Søndag 20.30-21.30:
Mike samarbeider med andre i California for å stikke av med et fly midt på dagen. Kevin Lacey forkler seg for å stikke av med et fly til to millioner dollar.

Litt om serien kan leses på Discoverys nettsider

Back