Flying Blue tilbyder status match

Vil gerne rette mig selv , efter at have læst lidt nærmere om det på Flyertalk. Ser ud til at opnået status gælder resten af dette år + næste år. Dertil kommer 3 måneders soft landing.
Dvs, opnår du guldstatus nu (april 2011) , gælder det frem til marts 2013 :)

Takk for det!
Ikke værst. Tviler på at jeg greier å fornye EBG-statusen til neste år hvis ikke det kommer flere doble grunnpoeng-kampanjer i.l.a. året, pga. studier, så er bra med mulighet til lounge ett år lengre. :)

Nå gjelder det bare å få godkjent matchen.

Er det noen som vet om en motar det nye kortet når statusen er blitt matchet, en får jo vangligvis ikke et flying blue kort før en flytur er blitt gjennomført, men gjelder det også etter status match?

EDIT: Leste igjennom mailen, og fikk svar der.

Last edited:
Samme story her. Fikk bekreftelse på at det ble gull, men på FB sidene viser det Silver. Pussig opplegg.

KLM har problem med sidene sine, det er mange som har feil status på siden rett etter innlogging. Prøv airfrance.no i stedet, da viser det riktig status!

Jeg fikk mail om statusoppgradering til Gull før helgen, men fremdeles har både KLM og Air France sinde Flying blue sider status "Ivory"....

da ser de ut til at web sidene er oppdatert til gull.

Så her også at min pandion kollega ble oppgradert til Gull... Ikke noe Platinum der altså...
Update: Han har snakket med FB damene i Frankrike, det er INGENTING som matcher FB Platinum...

Last edited:
Har noen mottatt "velkomst-pakken" enda? Hva inneholder denne?

Jeg ble matchet i går (fredag), så blir nok et par uker før jeg får noe...

da ser de ut til at web sidene er oppdatert til gull.

Så her også at min pandion kollega ble oppgradert til Gull... Ikke noe Platinum der altså...
Update: Han har snakket med FB damene i Frankrike, det er INGENTING som matcher FB Platinum...

På FT står det om flere som har fått plat. EB Pandion og LH Sen (Hon får jo selvsagt også FB plat.)

Last edited:
De hadde jo en liste over alle hva som ble matchet med hva (Pandion ikke på liste), og Senator fra LH og alle Top tier fra One World ga Platinum, så sant at det dama sier er vås.

Kan hende at dama ikke helt visste hva Pandion var, og at hun derfor ga en "dum-di-dum" forklaring.

Som Chriscross sier stod jo ikke Pandion i listen (husker jeg sjekket), så kan hende du bør ringe på nytt og satse på at noen andre svarer og evt forklare hva Pandion er.

Vel, personlig er jeg ikke så fornøyd.
Fikk avslag, noe vås om at kopien av kortet ikke var god nok. Da jeg sendte en forespørsel om de ønsket en ny kopi, fikk jeg beskjed om at kampanjen var over.
Så da blir det i alle fall ingen turer med KLM...

Re: Lufthansa tilbyr status match

Jeg forsøkte å ta en pdf.utskrift av kortet fra AF sine sider, men det er jo knøttlite og ikke lesbart. På KLM sine sider finner jeg ikke noe bilde av kortet. Når jeg logger inn står det til høyere på siden: FlyingBlue, Gold, Welcome og deretter navnet mitt. Når jeg forsøker å printe siden kommer informasjonen om kortet ikke med, bare bestillingsinformasjonen til venstre for kortinformasjonen.

Kan du tipse meg om noe smartere?

Edit: Har nå forsøkt med pfd av e-posten jeg fikk fra FlyingBlue som bekreftet min gullstatus. Får se om de godtar det, hvis ikke gir de vel beskjed på e-post - får jeg håpe.

Last edited:

Kan du tipse meg om noe smartere?

Log ind på Flying Blue og kik under "Manage my account". Et stykke nede på siden står der "Have you lost your Card" og "Print a copy of your card."

På KLM eller AF sin side? Jeg finner ikke "Manage my account på noen av deres hjemmesider".

Edit: Googlet det og da fant jeg det, tusen takk for tipset!

På KLM eller AF sin side? Jeg finner ikke "Manage my account på noen av deres hjemmesider".

Edit: Googlet det og da fant jeg det, tusen takk for tipset!

Fint - jeg brugte Air France siden. Har brugt kopien uden problemer til at opnå status match hos Accor Hotels.

Statusen kom automatisk på bookingen hos meg (KL). Slapp å vise papirkort i OSL-lounge og i AMS. Funket også for andre goder ;)

Last edited:
Back