Flying Blue tilbyder status match

Det var akkurat den jeg leste men anså det som så utenkelig utenkelig at de behandler Gold og Plat slik at jeg tolket det som betaling for ekstra gjester.

Om dette er tilfelle kan jo ikke et FB gullkrt brukes til noe som helst da. Virker pussig.

Ja, på loungesidene står det:
Our latest service enables Elite members to gain paid lounge access to the KLM Crown Lounges at Schiphol or to bring guests.
http://www.klm.com/travel/no_en/prepare_for_travel/at_the_airport/lounges/lounge_access_policy.htm

Ser ut som KLM-webavdeling er et underbruk/overbruk av SAS-EB avdelingen og at informasjonen ikke henger på greip eller er helt entydig - står noe annet her:
http://www.klm.com/travel/no_en/images/LOUNGE ACCESS POLICY March 2010_tcm611-221208.doc

Vanskelig å vite om man må betale for å gå i "kantina" eller ikke.

Såvidt jeg har forstått KLM's policies:

Plat/Gold (Elite Plus) får selvsagt adgang gratis. Dette gjelder også kontraktslounger som f.eks. OSL Lounge ved avgang fra OSL.

Silver har derimot mulighet til å betale seg inn i AMS. That's it.

hei.

Jeg syntes dette virket litt rart, at de tar penger for å benytte sine fasiliteter?

Har de noe nivå som matcher Pandion hos SAS, eller tar de dette kun som Gull ?

Forsøkte å få statusmatch hos LH, det var uaktuellt sa de... Selv om jeg kunne legge frem heavy reiseaktivitet..

Men jeg får vel benytte meg av denne "status match'n" da!

Virker jo bra dette. Skal en tur til Seoul i mai, og hadde da tenkt å prøve Korean i stedet for JAL som jeg vanligvis bruker. Med FB-platinum kan jo den reisen bli endel mer behagelig.

Virker jo bra dette. Skal en tur til Seoul i mai, og hadde da tenkt å prøve Korean i stedet for JAL som jeg vanligvis bruker. Med FB-platinum kan jo den reisen bli endel mer behagelig.

Hva matcher du for å få plat? UA 1k? LH Hon? SAS pandion?

Var plat en stund selv, og må si at det var helt bortkastet på KLM og AF. Eneste fordelen med hele statusen var ca 90% oppgradering til 1.kl hos NW, som jo var veldig bra når man bodde i USA.

Hva matcher du for å få plat? UA 1k? LH Hon? SAS pandion?

Var plat en stund selv, og må si at det var helt bortkastet på KLM og AF. Eneste fordelen med hele statusen var ca 90% oppgradering til 1.kl hos NW, som jo var veldig bra når man bodde i USA.
BA Gold skal gi FB plat i følge en tråd på Flyertalk.
Føler i grunnen ikke at det er noe jeg lengter etter å få, men siden de tilbyr det så hvorfor ikke?

Takk for tipset. SkyTeam er vel ikke de jeg flyr mest med, men nytt gullkort kommer sikkert greit med.
Har sendt kopi av kortet til det jeg forstod som "godkjenning". Noen som har formening om hvor lang tid det kan ta før det nye kortet kommer (får man evnt. en tilbakemelding om status er godkjent?)

Takk for et herlig forum forresten!

Last edited:
Da fikk jeg bekreftelse på min status match.

Edit: Trodde jeg, det viste seg at det bare var ivory status - og det har jeg ikke bruk for.

Last edited:
Er det noen som har fått feedback fra Flying Blue?

Jeg sendte inn 22.mars og har enda ikke hørt noe... Hadde vært greit å fått avklaring før man booker neste tur..

Jeg modtog denne email i dag. Jeg blev matchet fra *G. Havde egentlig forventet guld på den baggrund.
Flying Blue said:
Dear Mr JEFI99,
Congratulations !

You are now a Flying Blue Silver member, thanks to your Elite Status Match.

AIR FRANCE and KLM are delighted to inform you that your Flying Blue membership has been upgraded to Silver level. You will receive your new membership card over the next few weeks.

However you can take advantage of all the benefits offered by your Silver membership right now, simply by stating your Flying Blue membership number. As a Silver member, you enjoy a 50% Elite Mileage Bonus on all your flights, priority treatment and lot more.

To discover more about the benefits of your new membership level, why not visit the Flying Blue section on www.airfrance.com or www.klm.com, and go to “membership benefits”.

Looking forward to welcoming you onboard soon.

Yours sincerely,

Isabelle Birem

Director Flying Blue

Da fikk jeg denne fra eurobonus gold.

Dear Mr runem

Congratulations !

You are now a Flying Blue Gold member, thanks to your Elite Status Match.

AIR FRANCE and KLM are delighted to inform you that your Flying Blue membership has been upgraded to Gold level. You will receive your new membership card over the next few weeks.

However you can take advantage of all the benefits offered by your Gold membership right now, simply by stating your Flying Blue membership number. As a Gold member, you enjoy a 75% Elite Mileage Bonus on all your flights, priority treatment and lot more.

To discover more about the benefits of your new membership level, why not visit the Flying Blue section on www.airfrance.com or www.klm.com, and go to “membership benefits”.

Looking forward to welcoming you onboard soon.

Yours sincerely,

Isabelle Birem

Director Flying Blue

Der fikk jeg også statusmatch i orden.

Fikk FB Gold matching mot BAEC Silver. Nice.

Back