Flying Blue. Bookingklasser og sånn.

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Flying Blue. Bookingklasser og sånn.

Hei er det noen som kan si noe om hvilke bookingklasser man ikke får bonuspoeng på hos Flying Blue.

Ifm, en Prahatur har jeg fått jeg poeng for tre av fire flighter, men ikke denne:

KL 3122 PRG AMS Bookingklasse Y.

Noen spesiell grunn til dette?

Re: Flying Blue. Bookingklasser og sånn.

Booking classe Y eksisterer ikke hos KLM på Europeiske ruter. Selv booket jeg tur i Q, men på FlyingBlue ble det registrert som Y, og fikk 0 poeng. Sendte da inn en "Request Miles" og så var den på plass etter noen uker:)

Kan det ha noe å gjøre med at det er OK som opererer denne på codeshare med flightnr OK618?

Kan det ha noe å gjøre med at det er OK som opererer denne på codeshare med flightnr OK618?

Du må ALLTID se på "operating carrier" når det gjelder opptjening - codeshare kan også være noe surr siden bookingklassene ikke nødvendigvis mapes 1:1. Eks booking Y på KL-flightnummer kan være noe annet hos OK. (LH-SK er gode eksempler på slik problemer)

Du må ALLTID se på "operating carrier" når det gjelder opptjening - codeshare kan også være noe surr siden bookingklassene ikke nødvendigvis mapes 1:1. Eks booking Y på KL-flightnummer kan være noe annet hos OK. (LH-SK er gode eksempler på slik problemer)

jeg har funnet ut det der...

For å registrere denne flighten hos AF/KL måtte jeg fylle ut et skjema, fylle ut og sende inn. Tungvint spør du meg, når det var så enkelt å etterregistrere kL-flighten på samme turen. Men muligens jeg klarer å registrere de via CZA sine nettsider?

Tungvint spør du meg, når det var så enkelt å etterregistrere kL-flighten på samme turen. Men muligens jeg klarer å registrere de via CZA sine nettsider?

Du må ta etterregistreringen med FB, ikke CZA. Dvs. pr. brev eller fax. Sist gang jeg hadde en CZA-tur ble det tre brev til Paris før jeg fikk orden på sakene (kan være andre er heldigere). Fax kan være et godt alternativ iflg. SQ777.

Back