• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flyhistorie nr 31 er nå utgitt

Re: Flyhistorie nr 31 er nå utgitt

100% topp blad! Hver eneste gang!! Også dette var et flott og interessant nummer. En stor takk til alle bidragsytere :-)))

PS! Er du sikker på at det er en MD-80 du har tatt bilde av på side 37 Kjell Oskar? Jeg tror det er en DC-9-51 :-)

Beste hilsen Espen

Jeg har også et annet spørsmål:

På side 49 står det under Nor-fly/Nor-fly Charter at CV440 og CV580 ble malt om ifm navneskiftet i 1980. Jeg kan bare huske å ha sett CV440 i Nor-fly farger/titler og CV580 kun i Nor-fly Charter farger/titler. Finnes det bilder av disse flytypene i annen dekor og med andre titler ifm bruk i dette selskapet? Isåfall hadde det vært interessant hvis noen kunne legge de ut her.

Beste hilsen Espen :-)

Jeg har også et annet spørsmål:

På side 49 står det under Nor-fly/Nor-fly Charter at CV440 og CV580 ble malt om ifm navneskiftet i 1980. Jeg kan bare huske å ha sett CV440 i Nor-fly farger/titler og CV580 kun i Nor-fly Charter farger/titler. Finnes det bilder av disse flytypene i annen dekor og med andre titler ifm bruk i dette selskapet? Isåfall hadde det vært interessant hvis noen kunne legge de ut her.

Beste hilsen Espen :-)

Hei og takk for at du peker på dette, det var mange beskjeder som gikk på kryss og tvers i kommunikasjonen vår for å få til denne listen med så mange detaljer, og det er klart noe er unøyaktig.

Det skjedde ingen annen endring på slutten av 1980 da de gikk fra å hete Nor-Fly til å hete Nor-Fly Charter enn at de skrev de nye titlene på de to CV-580 som var i flåten, LN-BWG og LN-BWN. CV-440 beholdt sitt skjema til de ble faset ut, en etter en...

Og Espen, jeg er enig med deg at på s 37 tror jeg vi har en DC-9-51 :)

Takk for tilbakemeldingen Ole Johan!

Flyhistorie Nr. 31 er uansett en udelt suksess! En svært interessant og underholdende utgave.

God påske :-)

Beste hilsen Espen

LN-BWG hadde 1980 vanlig Nor-Fly titler. Ble merket om til " nor-fly charter" tidlig 1981.
LN-BWN ble tatt i bruk ca mars 81;direkte med de nye titlene.

Ellers ble -BWG lakket om en gang i NF-tiden; før 83 eller 84-sesong.Den lyse blåfargen ble "mindre" lys, og buken ble lysgrå( istedetfor bar aluminium)

Hva gjelder 440ene, ble kun -MAM litt forandret på et tidspunkt; den fikk lysgrå buk og smal rød stripe i tillegg til det oprinnelige.

Back