Flygelederstreik truer i Tyskland

TG923

ScanFlyer Crusty
Medlem
De tyske flygelederne truer med streik fra og med 1. januar 2007. Den gjeldende avtalen utløper dagen før og partene er ikke blitt enige om en ny overnskomst. En konflikt kan komme til å ramme store deler av den europeiske flytrafikken.

http://www.boarding.no/art.asp?id=24696

Originally posted by TG923

De tyske flygelederne truer med streik fra og med 1. januar 2007. Den gjeldende avtalen utløper dagen før og partene er ikke blitt enige om en ny overnskomst. En konflikt kan komme til å ramme store deler av den europeiske flytrafikken.

http://www.boarding.no/art.asp?id=24696

Jeg har ikke hatt tid til å lese alt her på forumet men det samme gjelder Island. Det islandske luftfartsverket skal privatiseres og man har, sist jeg hørte, ikke kommet fram til en avtale.
Det vil si at det blir store begrensninger i det islandske luftrommet. Og som en del kanskje vet så går mye av trafikken til og fra statene gjennom denne lufta.

Får håpe det ordner seg før midnatt på søndag...

K

Originally posted by atck

Det vil si at det blir store begrensninger i det islandske luftrommet. Og som en del kanskje vet så går mye av trafikken til og fra statene gjennom denne lufta.

K

Da kan det bli interessant aa vaere ETOPS-operatoer ....

Håper dette ikke skjer, jeg skal SIN-CDG-OSL og da berørers jeg vel grundig av dette... :cry:

Men det er jo bedre slik enn SIN-FRA-OSL som jeg hadde... hva gjør man ikke for å få prøvekjøre noe SQ biz på 77W'ene? :)

-A

Når det gjelder det som skjer på Island er det litt spesielt siden islendingene kontrollerer internasjonalt luftrom, så det er mulig at kanskje en annen oceanic overtar deler av dette luftrommet midlertidig. Det er dog uaktuelt at Avinor overtar noe av det.. Det som sansynligvis vil skje dersom konflikt er at den oversjøiske trafikken vil gå lengre sør. Slik har jeg forstått det..

så det er mulig at kanskje en annen oceanic overtar deler av dette luftrommet midlertidig.

Islendingene har kontaktet både Avinor og Nats. Siden det står i IFATCAs charter at man ikke skal ta over luft fra andre i en arbeidskonflikt, så blir det ikke noe av.......

:clap

Ja det finnes plenty luft og det er forsåvidt vanlig med allslags re-rutinger på grunn av vær og vind. Konsekvensen vil vel bety at det kan bli forsinkelser på grunn av kraftig separasjon mellom flyene (vi snakker 90NM her) og kun få høyder å bruke. Og en annen konsekvens er at på grunn av høydebegrensningene eller re-routinga så må flyene ha med mer fuel - og mindre passasjerer eller last.

Om det har blitt enighet i skrivende stund vet jeg ikke.

K

Originally posted by ph-ndr

Håper dette ikke skjer, jeg skal SIN-CDG-OSL og da berørers jeg vel grundig av dette... :cry:

Men det er jo bedre slik enn SIN-FRA-OSL som jeg hadde... hva gjør man ikke for å få prøvekjøre noe SQ biz på 77W'ene? :)

-A

Da håper og tror vi på en aldri så liten Trip Report med bilder fra SQ sin nye 77W Biz !!??

Originally posted by M609

så det er mulig at kanskje en annen oceanic overtar deler av dette luftrommet midlertidig.

Islendingene har kontaktet både Avinor og Nats. Siden det står i IFATCAs charter at man ikke skal ta over luft fra andre i en arbeidskonflikt, så blir det ikke noe av.......

:clap

Tok ikke svenskene en del av trafikken da det var en "arbeidskonflikt" her hjemme?

Originally posted by Thomas
Tok ikke svenskene en del av trafikken da det var en "arbeidskonflikt" her hjemme?
Det blir vel litt forskjellig. Svenskene overtok ikke norsk luftrom, men flighter filet routing via Sverige (for å unngå stengt/restriktet luftrom).

Originally posted by Farmer
Da håper og tror vi på en aldri så liten Trip Report med bilder fra SQ sin nye 77W Biz !!??

Oh, er det det jeg skal ut å fly? Ante jeg ikke... :colgate:

(Og det er søren meg det eneste som kan dra meg om Paris, slik lounge-situasjonen ser ut der...)

Lurer på om jeg får hele setet inn i èn frame med min 12-24mm? :colgate:

Og vi er 9 mann som må dele skarvelige 42 seter og 1/3 av lengden på en 77W... :colgate:

-A :colgate:

Noen som vet noe mer om eventuell flygelederstreik i Tyskland?

Ser ut som avgang/ankomst i Frankfurt går som normalt nå på morgenkvisten i alle fall.

Landet, vi var over tyskland, så må ha gått fint.

1. CDG må være den største dritthaugen av en flyplass noen sinne, og det inkluderer gamle BKK, ADD, NBO, LHR, ORD og LAX som sammenligning.

2. Nye biz var det både godt og vondt å si om, kommer tilbake med bilder og mer detaljer.

-A :)

Back