Flyfotolisens

VC-10

ScanFlyer Crusty
Medlem
Jeg må innrømme at jeg i ny og ne kikker innom det forumet som CK fikk reddet seg ut fra for en stund siden (mye rart der).
Her er det et innlegg hvor begrepet "flyfotolisens" omtales. Dette har jeg da virkelig aldri hørt om. Det er da vel ikke tilfelle at noe slikt finnes :sarc

Se her:
http://www.stp-norway.com/Forum/viewtopic.php?t=5876

Kommentarer?

VC-10

Jeg får ikke opp innlegget du henviser til, men det eneste jeg kan tenke meg er en fotolisens man kan søke Forsvarets Overkommando om. Det er en lisens som gir tillatelse til å ta bilder fra fly fra luften. Det er jo egentlig et generelt forbud mot å gjøre akkurat det. Vet ikke om det er en begrensninger på hvem som kan søke om det, men jeg vet PPL-innehavere har søkt og fått tillatelse til å ta slike bilder. Jeg fikk tilsendt søknadsskjema for en tid tilbake, og det er ganske mange opplysninger dem krever så jeg tok meg aldri orket med å søke :-)

Edit: OK, nå har jeg lest innlegget du henviser til, og STp-guTteN snakker om det samme jeg nevner.

Originally posted by VC-10
Jeg må innrømme at jeg i ny og ne kikker innom det forumet som CK fikk reddet seg ut fra for en stund siden (mye rart der).

Forumet der det er Moderator som stiller spørsmålene og det er også Moderator som svarer :hoho

Originally posted by P.A. VIKING
Forumet der det er Moderator som stiller spørsmålene og det er også Moderator som svarer :hoho
Meget riktig, det forumet!! / Very corect that forum!!

Jeg vet ikke om dette har forandret seg, men det måtte egen lisens til å drive med aktiv flyfotografering tidligere. For såvel, Fjellanger Widerøe som Norsk Fly og Flyfoto AS og Norrønafly AS, hadde dette som eget punkt (les tillatelse) til sin Drifttillatelse fra Luftfartsverket. Men dette er basert på kunnskaper om bransjen som ligger noen år tilbake, og det kan ha blitt endret nå.

Kjente ikke det forumet og tok en rask tur innom.

Måtte gi meg ganske fort pga svimmelhet forårsaket av ortografi samt nauseam forårsaket av overdådige signaturer som fantes OVERALT.

:baeh

Back