• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

- Flyet burde ikke fraktet mennesker

Status
Not open for further replies.

Andrev

ScanFlyer Silver
Denne flytypen burde ikke fraktet mennesker, men benyttes fordi den er billig, sier leder i medlemsorganisasjonen Safe, Terje Nustad til VG Nett.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=133844

Har han noe som helst holdepunkt for det han sier? BAe 146 er vel ikke regnet som spesiell usikker? Kanskje valget av flytypen har mer å gjøre med rullebanelengde på flyplassene man har behov for å trafikkere, kapasitet man har behov for, osv.? Og 200 omkomne er vel ikke spesielt mye på 25 år med ca. 400 produserte fly?
 
- Atlantic Airways opererer med de verste flyene som er i bruk. Det er et fly som verken flygere eller kabinpersonell liker å fly, sier Nustad.

Uttalelser fra en frustrert mann i en vanskelig tid? Kan vel neppe tolkes som noe annet.
 
Har denne personen et flyfaglig utgangspunkt siden han kan uttale seg på denne måten?
Et søk hos airdisaster viser 5 ulykker, ikke overraskende mange.

I tillegg har det vært to ulykker med RJ100.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top