• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

FlyDubai til Oslo og Stockholm?

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Vil det nystartede FlyDubai gi Norwegian konkurranse på rutene til Skandinavia?

De har kjøpt en haug med 737-800 - så da kan det bli skikkelig 737 konkurranse mellom Dubai og Skandinavia. I følge folk her på forumet er denne maskinen helt ypperlig på denne strekningen...

:) Jeg vet ikke jeg...... men tanken på å fly f.eks NOB`n til dubai er ikke veldig fristende i utgangspunktet.. Har de åpnet billettsalg på ruten?

De har kjøpt en haug med 737-800 - så da kan det bli skikkelig 737 konkurranse mellom Dubai og Skandinavia. I følge folk her på forumet er denne maskinen helt ypperlig på denne strekningen...

I foelge hvem?? :D

Tror ikke du treffer oss to paa en flight som varer mellom 7 og 8 timer i en 737-800 med 189 seter..

Tvivlar starkt att FlyDubai hittar hit. Enligt vad jag har läst kommer flygbolaget enbart trafikera Mellanöstern.

That`s right...men du og jeg er absolutt ikke fasitten her på forumet...

Ja - men hvem trodde for noen år siden at Norwegian skulle satse på Dubai - fra både Oslo og Stockholm? Ting kan skje...og blir ruten til Norwegian en suksess så blir det nok lagt merke til i Dubai også.

...for ikke snakke om hvem ville trodd at MOW skulle ende opp i Mosjøen. Ting skjer...

p200807170525-66494.jpg

Men nå kan jo flere av disse -800 bestillingene, gjøres om til
-900ER - avhengig av hvor mange seter de putter inn i sistnevnte
maskiner, så skulle man vel få en ok rekkevidde:

Lavprisselskapet FlyDubai har bestil 50 neste generasjons Boeing 737-800 fly. Kontrakten, som er verdt 3.74 milliarder dollars, kan endres til å omfatte maskiner av typen Boeing 737-900 ER.

Flydubai kommer i utgangspunktet bare til aa fly til destinasjoner som er innenfor ca 4 timers flytid fra Dubai, saa med mindre de monterer etterbrennere paa flyene, tror jeg det er lenge til man ser dem i gamlelandet ;)

Back