Flydag på Kjeller

TigerBlack

ScanFlyer ettellerannet..
Flydag på Kjeller

Flydagen på kjeller var slettes ikke værst i år. Som ett vanlig lite norsk Airshow, Ikke noe vi ikke har sett før,men helt ok. Litt variable værforhold og endel skyer, samt konstant motsol gjør fotograferingen til en utfordring. Men jeg ble rimlig fornøgd med de fleste her. (note, noen av F-16 bildene er ikke i rekkefølge)

Håper de faller i smak

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

22.jpg

23.jpg

24.jpg

25.jpg

26.jpg

27.jpg

28.jpg

29.jpg

30.jpg

31.jpg

32.jpg

33.jpg

34.jpg

35.jpg

36.jpg

37.jpg

38.jpg

39.jpg

40.jpg

41.jpg

42.jpg

43.jpg

44.jpg

45.jpg

46.jpg

47.jpg

48.jpg

Forbaska med fly som står i veien asså :P
49.jpg

Replying to Topic 'Flydag på Kjeller'

hva slags monsterlinse er benyttet her??

Hvad er det egentlig sket med den Invader ?? som Scandinavian Historic Flight
brugte ?

Hilsen
Ole

Originally posted by CK

hva slags monsterlinse er benyttet her??

Skal man gjette etter signaturen så er det vel fortsatt den 70-200 F4 + 1.4 extender + endeeeel croping? ;)

Her var det virkelig mange flotte bilder !

Scanor, hva mener du med "rimelig fornøyd" ??? Ingen grunn til å være beskjeden. Dette er noe av det beste jeg har sett her. Bilder med skikkelig fart !!:thumbup :thumbup

Kjempebilder! Jeg tror aldri jeg har sett et bilde av F-16 idet dragchuten slippes, i alle fall ikke så tidlig.

Jeg er neimen ikke sikker på hvor Invaderen har base for tiden... Nå er den kanskje over i UK for sesongen? 'Wingnut' vet sikkert mer.

Originally posted by sk931
brugte ?
Den sto noen år uten motorer, men etter det jeg vet lever den nå i beste velgående. Den deltok på flere airshow i fjor. Jeg har lest at den akkurat nå befinner seg på Halmstad flyplass i Sverige, og venter på at airshow-sesongen skal begynne i Europa. Invaderen vil på sikt få registrering LN-IVA og Mustangen vil få LN-AKS. Flere andre SHF-flyene vil også bli overført til norsk register, LN-VMP og LN-HNT i første omgang.

Takker folkens :)

CK, har som Thomas sier bruker jeg en Canon EF 70-200 F4 L USM + 1.4 extender. Så med cropfaktoren blir det effektive 140-400 mm telezoom.

Skal imidlertid til junaiten igjen nå til sommern, så da blir det nytt teleobjektiv spesielt beregnet på flyshow og andre events der objektene er enten små eller langt borte,eller begge..
Det funker bra med den kombinasjonen jeg har nå,men det blir endel crop av bildene og endel av de jeg tok på søndagen, som kunne ha blitt dritbra med ett større objektiv måtte jeg bare se bort ifra dacropingen hadde totalt ødelagt dem.

Jeg kan bruke ca 100 % crop maximum her og utnytter somregel endel av det.

Ang Invadern så jeg den senest ifjor høst på OSL: Da hadde den residens ved 335 hangardene der. Jeg har ikke sett den sålangt iår. Men veit den fløy endel ifjorår sesongen.

Flotte bilder!!! Jeg var der også, så det var synd jeg ikke møtte noen av dere fra forumet. Fløy LN-BGQ over der fra Flesland

Originally posted by LN-ATC

Originally posted by sk931
brugte ?
Den sto noen år uten motorer, men etter det jeg vet lever den nå i beste velgående. Den deltok på flere airshow i fjor. Jeg har lest at den akkurat nå befinner seg på Halmstad flyplass i Sverige, og venter på at airshow-sesongen skal begynne i Europa. Invaderen vil på sikt få registrering LN-IVA og Mustangen vil få LN-AKS. Flere andre SHF-flyene vil også bli overført til norsk register, LN-VMP og LN-HNT i første omgang.
Det ble sagt på Kjeller at Invaderen står på Gardermoen nå, og at P-51D også har tilbrakt litt tid der!

Trygve

Uttrykt beskjedenhet er som regel et inderlig ønske om skryt og rosende ord...;)
Det skal du jaggu få uansett om du vil eller ikke..., kjempebilder!!!:up:

Sp.mål til noen som steller med LN-WNH: finnes det ikke "lokk"/"dører" å sette på hjulleggene? Hadde tatt seg mye bedre ut...

Vampire i norske farger må jo være noe av det stiligste vi har på norsk register i luftdyktig stand:)

Selv sloss jeg med motlyset hele dagen.

Slenger inn et bilde av Vampiren tatt på torsdagen før stevnet.
Bildet er egentlig mislykket, men litt kult også..

Attachments

• golden_vampire_1024.jpg
    golden_vampire_1024.jpg
    132.6 KB · Views: 66
Back