Flybe Nordic starter TRD-HEL og UME-HEL fra vinterprogrammet

Og der kom tilbuds-mailen fra Finnair dumpende..

TRD - HEL starter som kjent 30. oktober.

Med priser fra 1490 ifølge eposten, et kjapt søk gir meg en pris på 1739 penger med utreise 3110 og retur 0711. Men det er vel feeder muligheten til Asia nettverket til AY som blir spennende.. Kan nok knappe noen passasjere fra SK og KL med denne ruta..

Da har Flybe Nordic besluttet å ta en vinterpause fra og med 8. januar til og med 25. mars.

Min mor og far hadde booket tur til BKK med Flybe Nordic/Finnair i februar/mars. De fikk nå en e-post der det ble opplyst at de enten måtte bli ombooket via OSL, eller få alle pengene tilbake for turen. :(:(

Da har Flybe Nordic besluttet å ta en vinterpause fra og med 8. januar til og med 25. mars.

Min mor og far hadde booket tur til BKK med Flybe Nordic/Finnair i februar/mars. De fikk nå en e-post der det ble opplyst at de enten måtte bli ombooket via OSL, eller få alle pengene tilbake for turen. :(:(

Er det et tegn på at ruten ikke går som forventet tro, eller er det kun naturlige sesongmessige årsaker?

Er det et tegn på at ruten ikke går som forventet tro, eller er det kun naturlige sesongmessige årsaker?

Vet ikke årsaken, men det kan vel tyde på at ruta ikke går helt som forventet. Planen var vel 4 X uken hele vinteren...

Last edited:
Rutetidene, hentet fra finnair.com:

HEL-TRD
AY8375 09:15-10:25 356
AY8375 11:20-12:30 7
AY8375 17:15-18:25 1

TRD-HEL
AY8376 11:00-14:10 356
AY8376 13:05-16:15 7
AY8376 19:00-22:10 1

1=mandag osv.

De nye frekvensene kommer altså lørdag og søndag. Dessverre ingen nye ettermiddagsavganger, så man vil i de fleste tilfeller fortsatt være tvunget til å ha retur på mandag hvis man ikke vil ha overnatting i Helsinki på vei hjem fra østen.

Noen som vet hvorfor prisene for en enkeltbillett er billigere på Flybe.com enn på Finnair.com mellom Trondheim og Helsinki.

På Flybe sine nettsider koster eksempelvis avgangen TRD-HEL den 29. april 614,- Nok på Flybe.com og 4048,- Nok på Finnair.com. Det er jo helt sykt!

Noen som vet hvorfor prisene for en enkeltbillett er billigere på Flybe.com enn på Finnair.com mellom Trondheim og Helsinki.

På Flybe sine nettsider koster eksempelvis avgangen TRD-HEL den 29. april 614,- Nok på Flybe.com og 4048,- Nok på Finnair.com. Det er jo helt sykt!

Fordi Finnair ikke selger enveisbilletter i de laveste priskategoriene.

Det gir jo ingen mening, spesielt når Flybe og Finnair samarbeider på denne ruten. Jeg tenker da på folk som kanskje ikke er så godt kjent med alle selskapene, og som da bestiller på Finnair.com istedenfor Flybe.com, fordi de ikke vet at Flybe samarbeider med Finnair.

Det gir jo ingen mening, spesielt når Flybe og Finnair samarbeider på denne ruten. Jeg tenker da på folk som kanskje ikke er så godt kjent med alle selskapene, og som da bestiller på Finnair.com istedenfor Flybe.com, fordi de ikke vet at Flybe samarbeider med Finnair.

Hvis de ikke vet at de samarbeider med Finnair, hvorfor vil de da gå inn på Finnar sin side? Selskapet heter jo tross alt Flybe..

Hva er status på denne ruta?

Jeg ser at Trondhjem-Helsinki har ligget inne i Avinor sitt system i flere måneder uten at det har gått et eneste fly. I dag ligger det inne to avganger til Helsinki (en med Flybe og en med Finnair). I følge rykter er det riktig at Flybe starter opp i dag, men det står ikke oppgitt noen "Avreist"-tid....

Så spørsmålet er rett og slett om det gikk noe fly til Helsinki i dag eller ikke??

Og et spørsmål til... Er det ingen som føler seg kallet til å slette Helsinki-avgangene i Avinor sitt datasystem når flyene ikke har gått på lang lang tid? Fremdeles ligger det inne 5 avganger pr. uke med Finnair ut oktober. I tillegg ligger det inne en Flybe-avgang onsdag i neste uke. I følge ryktene skal ikke Finnair fly i det hele tatt, mens Flybe visstnok har planer om å fly noen ganger i uka.

Jeg funderer på om dette en rute som folk vet om... Hvis nesten ingen vet at det faktisk går fly til Helsinki så blir det ikke så mange passasjerer... Bare for gøy sjekket jeg nå nettopp avgangene i neste uke (onsdag). I følge setevalg-skjemaet på flybe.com så er det solgt to billetter fra Helsinki til Trondhjem og like mange billetter tilbake igjen...

Det synes å være en merkelig måte finnene driver butikk på... Eller er det jeg som er komplett uopplyst???

Nå er vel ikke systemet til Avinor helt perfekt helller. Men flighten til FlyBE er ihvertfall registert avgått og landet på HEL.

Finnair-flighten kan være charter e.l.

Flybe er ferdig på TRD 1 Juli. Snakket med en hos Røros Flyservice i dag, de hadde nettopp fått mail om det.

Og det gikk fly til Helsinki i dag, var vel OH-ATB som var innom (fortsatt med Finncom paint.) Vet ikke hvordan belegget var.

Last edited:
Flybe er ferdig på TRD 1 Juli. Snakket med en hos Røros Flyservice i dag, de hadde nettopp fått mail om det.

Bekræftes her:
Den 27. marts sidste år åbnede Flybe Nordic - der dengang var Finncomm Airlines - en direkte daglig rute fra Helsinki til den polske havneby Gdansk, og 30. oktober sidste år blev en rute til Trondheim i Norge åbnet med fire ugentlige afgange.

Det er disse to ruter, som Flybe nu ser sig nødsaget til at lukke med udgangen af juni måned. Den frigjorte kapacitet med ATR72-fly forventes i stedet indsat på ruter i Danmark og alternativt Sverige.

"For at kunne udnytte de muligheder, der har åbnet sig i den nordiske region samt for at sikre levedygtighed i de eksisterende ruter, har Flybe været nødt til at frasortere de ruter, der ikke har udviklet sig som forventet," forklarer selskabet i en pressemeddelelse om lukningen af de to ruter.
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=63617

Back