Fly styrtet utenfor Moskva (AN148) 11FEB18

11.2.18 An148 crash in Moscow

An Antonov An-148 operated by Saratov Airlines and carrying 65 passengers and six crew went missing shortly after take-off from Moscow’s Domodedovo airport, an emergency services source told Russian media.
“The airplane reportedly crashed outside Argunovo village [in the Moscow region],” the source told Interfax news agency. “The crew and passengers had no chance.”

https://www.rt.com/news/418466-passenger-jet-missing-russia/

Den samme Aftenposten-artikkelen er nå oppdatert med at det ikke var helikopterkrasj, og nevner blant annet at flyet fått vedlikehold på dobbelt så lange intervaller som det skal ha.

Er vel på tide å skrape alt russisk skrapmetall fra Sovjettiden. Jeg vet at dette er prestisje i Russland men vestlige flytyper har dessverre en mye bedre statistikk. Men er noen som er bra da som Sukhoi Superjet som Aeroflot bruker på enkelte ruter (ble vel brukt til OSL en periode). Tupolev 204 ble jo levert til Air Koryo i 2007.

Er vel på tide å skrape alt russisk skrapmetall fra Sovjettiden. Jeg vet at dette er prestisje i Russland men vestlige flytyper har dessverre en mye bedre statistikk. Men er noen som er bra da som Sukhoi Superjet som Aeroflot bruker på enkelte ruter (ble vel brukt til OSL en periode). Tupolev 204 ble jo levert til Air Koryo i 2007.

Denne ble levert 2010 og jeg vet ikke i hvor stor grad russerne føler prestisje ift. et fly konstruert i Ukraina.

Denne ble levert 2010 og jeg vet ikke i hvor stor grad russerne føler prestisje ift. et fly konstruert i Ukraina.

Ja ok jeg beklager mine fordommer. Men det er noen grunner til at Aeroflot i stor grad har pensjonert russisk metall sånn bortsett fra Superjeten.

Jeg synes nok lige at du skal fakta checke sådan en påstand, før du sender den ud..
Det er så nemt at sige, at ALLE russisk byggede fly er fra Sovjettiden, men lige præcis AN148 er det altså ikke...f/f for typen var i 2004..
Hovedparten af de russiske selskabers fly idag er både Boeing og Airbus typer, mens der også er nogle som ikke har det...Men fakta er at stort set alle passagerfly fra Sovjet tiden, med ganske få undtagelser, ikke flyver mere..
Hilsen Ole

og din begrundelse ??
Synes jo nok at du skal underbygge din begrundelse, når du skriver sådan...
Hilsen Ole

Fra Aftenposten:
De første vrakfunnene viser at flyet gikk i stykker mens det fortsatt var i luften, ifølge den russiske nettavisen Medusa. Vrakrester ble funnet over et stort område, skriver Interfax. De første funnene ble gjort over en kilometer fra hverandre.

Kanskje det er en av grunnene til at han utaler seg slik som han gjør?

Kort sagt bør alle spekulasjoner vente inntil det kommer noe så drit kjedelig som fakta.

og din begrundelse ??
Synes jo nok at du skal underbygge din begrundelse, når du skriver sådan...
Hilsen Ole

Nå er det ikke min teori, men det er jo endel likheter, rapporter om vrakdeler spredt over et stort område, høydeprofiler, øyenvitner som uavhengig rapporterer om brennende deler (litt skeptisk til dette da mange ofte ser brann før flyet når bakken).

Tragisk med ulykker uansett årsak. Flyet var ikke spesielt gammelt heller. Vi får håpe årsaken blir funnet.

Back