• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fly skle av RWY i Indonesia

Dessverre ikke mye som tyder på at Indonesia får orden på sin høye ulykkesfrekvens.
Noen som vet om Indonesiske selskap får fly til Europa ennå?
Hovedproblemet der i landet er vel at de ikke har en godt nok fungerende tilsynsmyndighet for sin luftfart.
 
Ser ut som flyet har fått skikkelig juling. Får håpe at det går bra med de som ble skadet. Dessverre, som du sier Farmer, fungerer nok ikke luftfartstilsynet i Indonesia godt nok. Men la oss i ikke spekulere før havarikommisjonen har kommet frem til sin konklusjon.
Noen som vet om Indonesiske selskap får fly til Europa ennå?

Garuda gjenopptar flyvninger til AMS 1. juni...
 
Dessverre ikke mye som tyder på at Indonesia får orden på sin høye ulykkesfrekvens.
Noen som vet om Indonesiske selskap får fly til Europa ennå?
Hovedproblemet der i landet er vel at de ikke har en godt nok fungerende tilsynsmyndighet for sin luftfart.

Det er gitt unntak for fire indonesiske flyselskap på EUs svarteliste, hvorav to ser ut til å være charterselskaper.

Ett av de to ruteflyselskapene som ikke står på svartelista er Garuda Indonesia, og jeg mener jeg så en reklameplakat på Jakarta flyplass for at Garuda skulle åpne en rute til Amsterdam om ikke lenge. Ellers så må jeg innrømme at jeg ikke følte meg veldig nervøs når jeg fløy i Indonesia, ettersom selskapene vi fløy med (inkludert to selskaper på den berømmelige lista) brukte nesten flunk nye fly.
 
Det er gitt unntak for fire indonesiske flyselskap på EUs svarteliste, hvorav to ser ut til å være charterselskaper.

Ett av de to ruteflyselskapene som ikke står på svartelista er Garuda Indonesia, og jeg mener jeg så en reklameplakat på Jakarta flyplass for at Garuda skulle åpne en rute til Amsterdam om ikke lenge. Ellers så må jeg innrømme at jeg ikke følte meg veldig nervøs når jeg fløy i Indonesia, ettersom selskapene vi fløy med (inkludert to selskaper på den berømmelige lista) brukte nesten flunk nye fly.

Her er forresten ruta omtalt
http://www.garudaindonesia.co.uk/news/garuda-indonesia-announce-new-amsterdam-route-flight-timings
 
(...) Ellers så må jeg innrømme at jeg ikke følte meg veldig nervøs når jeg fløy i Indonesia, ettersom selskapene vi fløy med (inkludert to selskaper på den berømmelige lista) brukte nesten flunk nye fly.

Skal man fly i Indonesia er man nesten nødt til å gjøre en sammenligning med andre transportsektorer i landet. Sikkerheten i luftfarten er elendig sammenlignet med vestlig standard, men antallet trafikkulykker på veiene er enormt sammenlignet med hjemlige forhold.

Har man tenkt å forflytte seg i Indonesia, er sjansen for å havne i en ulykke (fremdeles) langt mindre i et fly enn om man kaster seg inn i en taxi downtown Jakarta.
 
Last edited:
Har man tenkt å forflytte seg i Indonesia, er sjansen for å havne i en ulykke (fremdeles) langt mindre i et fly enn om man kaster seg inn i en taxi downtown Jakarta.

Ja, akkurat den tanken tenkte jeg også flere ganger mens vi var på turen. Var ikke like fornøyd med alle forbikjøringene som buss-sjåføren gjennomførte. Men det går jo som oftest bra, selv for de gærne mobedistene.
 
Skal man fly i Indonesia er man nesten nødt til å gjøre en sammenligning med andre transportsektorer i landet. Sikkerheten i luftfarten er elendig sammenlignet med vestlig standard, men antallet trafikkulykker på veiene er enormt sammenlignet med hjemlige forhold.

Har man tenkt å forflytte seg i Indonesia, er sjansen for å havne i en ulykke (fremdeles) langt mindre i et fly enn om man kaster seg inn i en taxi downtown Jakarta.

Jeg er generelt enig , men når jeg jobbet der(Jakarta) i 2005 og halve 2006 så jeg aldri noen ulykker i trafikken.Brukte mye taxi rundt om i byen og var ikke engstelig av den grunn.
 
Back
Top