Fly savnet over Oslo?

SpottAir

ScanFlyer King
Hører på flyradioen nå, ATC og flere fly som prøver å få kontakt med et GA-fly på flere frekvenser, men ingen som svarer. Ganske skremmende. Noen som vet mer?

Ikke akkurat uvanlig det..
Får håpe at det er bare det "vanlige fingetrøbbelet" som er årsaken.:old

Fort gjort å trykke litt feil, så håper det er det som har skjedd.

Noen som fikk med seg reg?

Nei, fikk ikke med meg det i farten, fikk med meg at det var ENOS som kalte opp en SK og spurte om "kan ikke du prøve på den frekvensen, han er ikke på radio eller radar", kalte han opp, fikk ikke svar og meldte tilbake til ATC og fikk svar "Takk for hjelpen for nå, ihvertfall". Har ikke hørt noe siden, mulig de driver på noe nødfrekvens eller noe slik.

EDIT: Så vidt jeg husker var det en Cessna.

Last edited:
At småfly til Kjeller roter seg inn i kontrollert luftrom i TMA´en til Gardermoen skjer dessverre altfor ofte. Særlig hvis flygeren er ukjent med flyging i området. Ikke sikkert det har skjedd her, men det er en stor mulighet.

Var ute å fløy LN-NEZ i dag, å da hadde LN-NEW problemer med radioen rundt denne tiden som blir sagt her..:)

Så var LN-NEW som hadde litt trøbbel, men det ordna seg, fløy selv LN-NEZ..:)

Var ute å fløy LN-NEZ i dag, å da hadde LN-NEW problemer med radioen rundt denne tiden som blir sagt her..:)

Så var LN-NEW som hadde litt trøbbel, men det ordna seg, fløy selv LN-NEZ..:)

Bra at det ordna seg, har selv flydd NEW fra ENHA til ENKJ :)

Det var en som hadde ikke hadde nådd frem til destinasjon da ETA +30 min hadde gått. Ankomstmelding kom ikke lenge etterpå når han var landet på destinasjonen.

Back