• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Fly på TV i kveld!

Fly high

ScanFlyer Gold
Fly på TV i kveld!

Påskenøtter fra Jarlsberg flyplass kl. 19.30 - deretter serien om 330. skvadronen - og deretter dansk dokumentar om A 380 - alt på NRK 1 i kveld, onsdag 8. april. Kan ikke bli bedre enn det! ;)

Re: Fly på TV i kveld!

og hva med oss som må se Liverpool banker Chelsea ?? i CL ????:lol:
Nei fly får jeg nok av her inne ellers enn at det går foran en så viktig kamp !!

Bra med litt avveksling fra fotball som det er alt for mye av på TV'en.
Jeg får si som Per Inge Torkelsen "idrett er noe dritt , gi ungdommen øl og sprit før idretten tar dem".
Ser fra til et par interessante flyprogrammer i kveld.

Påskenøtter fra Jarlsberg flyplass kl. 19.30 - deretter serien om 330. skvadronen - og deretter dansk dokumentar om A 380 - alt på NRK 1 i kveld, onsdag 8. april. Kan ikke bli bedre enn det! ;)

Plottes inn på PVR'n, så får vi se hva det blir til....

En sterk påskestart, med andre ord. I´ll be there.......

Jukset litt, og så påskenøttene på web allerede nå...:p

Artig innslag, som også inkluderer det mikroflyet i Norge som nok har desidert flest landinger, og som følgelig bærer teksten "Dette flyet har over 10.000 landinger" på siden.

87 av dem er mine... ^_^

Plottes inn på PVR'n, så får vi se hva det blir til....

Fikk du plotta det inn på pvr`n ??

Ser ut som de skal sende 4-4-2 på nrk i kveld, så da kommer ikke
330 skv eller dokumentaren om A380 opp i oversikten her.

Ser det er riktig som du sier BSSW...
Men om det ikke ligger i oversikten på pvr boksen så er det vanskelig å ta det opp :)

Ikke på min, det er jo bare å ta opp det programmet som står på PVRen. Jeg har Get-PVR. Tar du opp 4-4-2 og det er A380-dokumentar, får du A380-dokumentar hvis denne sendes i stedet for 4-4-2.

Så ikke alt - men dette var mildest talt tynne greier, denne dokumentaren. Syk kameaføring, klipping till å bli dårlig av... Tåpelige sammenligninger med vekt på elefanter, fotballbaner, prat med et ungt par, inludert slaskete danske som reiser i singlet og prat om med et gammelt ektepar hva de har tenkt å gjøre når de neste gang skal ha en suite på nattfylging... Irriterende dårlig !

Last edited:

synes porgrammet om A380 va intressant!!!!! noe forskjell fra det eg har sett på Discovery...

Så ikke alt - men dette var mildest talt tynne greier, denne dokumentaren. Syk kameaføring, klipping till å bli dårlig av... Tåpelige sammenligninger med vekt på elefanter, fotballbaner, prat med et ungt par, inludert slaskete danske som reiser i singlet og prat om med et gammelt ektepar hva de har tenkt å gjøre når de neste gang skal ha en suite på nattfylging... Irriterende dårlig !

Synes programmet var greit. Hva annet kan man vente fra en "vanlig" journalist?

Målgruppen var nok helt andre mennesker enn oss "fly-nerder".

Enig med deg om stressende klipping.

Det var vel ikke all verdens ressurser de hadde til å lage programmet, det var stort sett basert på at de reiste en strekning med det. Og så hadde de hentet inn litt facts og klippet andre steder fra.

Men man kan utmerket godt lage gode dokumentarer som er mindre "tabloide" og som også fenger de som er "ikke-nerder". Se bare på populariteten til Discovery Channel! Disse er (var) som regel helt frie for lettvintheter og tabloidisering. Noe av min egen flyinteresse kom da jeg så en lang serie (mange timer) om byggingen av Boeing 777 !

Back